lördag 4 februari 2012

Rysskyla

Japp, då är den här, den beryktade rysskylan. Det var -21 grader när jag tog ut hästarna imorse, köldrekord för oss men inget mot vissa ställen i Norrbotten som tydligen hade mer än -40 grader. Hua, DET är kallt. Jag, K och Dixie tog en riktigt lång promenad i solen innan lunch idag och försökte ta oss genom skogen ner till sjön för att se vart man skulle kunna bada med Sverker till sommaren. Tyvärr hittade vi inget vettigt ställe där det inte var berg ända ner till vattnet. Igår blev det en barbackatur och idag red jag samma runda som i förrgår och med liknande arbete som då, fast idag med lite mer ställande och böjande i traven, han var lika duktig idag som då. =) Det hann bli mörkt innan vi var hemma och vi stötte på både rådjur och älg. Älgen sprang först men insåg att vi inte var så farliga så han gick och strosade på fältet inte långt ifrån oss. Det verkar vara rätt mkt älg här, vi gick över säkert 15 legor när vi var ute och gick tidigare idag. De är väl för söta med sin stora kropp och långa mule. ;) De trivs säkert bra här bland ravinerna. =) Jag tror inte att jag har en enda "runda" utan backar, både Sverkan, Dixie och jag kommer få gigantiska rump- och ryggmuskler. ;) Hihi.

Nu börjar det dofta hemmagjord pizza, det blir sen middag idag.

Beware! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar