fredag 10 februari 2012

10 saker..

Du inte visste:

* Sverker är min första egna häst. Innan hade jag en foderhäst och innan det hade jag haft ett flerårigt hästuppehåll.
* Jag gick på naturbruksgymnasium inriktning djurvård och vet bland annat hur man odlar bananflugor. Hehe.
* Min moster har lägenhet i Frankrike och när jag var 17 år var jag där en månad över sommaren. Jag var rätt less på skolan och hade allvarliga planer på att ta ett sabbatsår och bo i Frankrike. Jag hade tom fixat jobb. =) Det blev inte riktigt så dock, jag bytte klass istället.
* Jag har två äldre bröder som var rätt duktiga på att retas när jag var liten. De hade bland annat en låt de sjöng och kompade på gitarr som handlade om hur de skulle klippa av mig mitt långa blonda hår när jag låg och sov. Inte lätt att vara lillasyster ibland. ;)
* Säger "stängt, ingen grimma och vatten" för mig själv när jag nattar hästarna samtidigt som jag kollar boxdörrar, så att inga grimmor är glömda på och så att de har vatten. Gör jag det inte måste jag gå ut igen och kolla. Haha, tvångstankar? ;)
* Jag är utbildad allmänlydnadsinstruktör och agilityinstruktör för hund
* Jag har en förkärlek till kallblod, hästar med stora tecken i pannan och hundar med uppåtstående öron.
* Jag har aldrig färgat eller slingat håret
* Jag gillar krukväxter och har bland annat en flera meter lång lyckobambu som bor i badrummet
* Jag har haft eget företag; jag designade och sydde främst hundhalsband och koppel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar