söndag 12 februari 2012

Elin+Texas

Idag åkte jag till Elin vid tolvtiden för att hjälpa henne med löshoppning av Carat, treåringen som är Elins egna uppfödning och ska bli hennes nästa tävlingshäst (hoppning). För er som inte vet så är Elin min närmaste polare, vi gick i samma klass på gymnasiet och jag hade Sverker hos henne innan jag flyttade till gård. Förutom det faktum att jag drabbades av ett migränanfall lagom tills att jag skulle åka och väl på plats för att lasta ur fick göra en liten avstickare för att spy lite i ett dike så gick löshoppningen bra. ;) Det är mycket krut och nerv i den lille, eller egentligen ganska stora, pållen men han skötte sig. Efter löshoppningen åkte vi hem för att käka lite lunch och sen var jag upp med Elin till ridhuset när hon skulle rida Texas. Texas är hästen Elin tävlar med i hoppning nu, de är på 1,25 men jag tror de satsar på 1,30 i år. Elin hade Texas över en sommar som sällskap till en annan häst för flera år sen och sen blev han kvar. Han var hingst då men kastrerades. Inridningen var ett äventyr milt sagt! Jag kommer ihåg när vi gick på gymnasiet och Elin kom tillbaka efter helgen och hade ont på alla möjliga ställen. Han hade hyss för sig rätt länge, speciellt i hoppningen men Elin gav inte upp. Nu är de tajta som få och Texas utbildad L:a L:a.

Elin och Carat idag
Elin och Texas i ridhuset idag. Dålig kvalitet tyvärr. Det finns film också, vill ni se?

1 kommentar: