lördag 18 februari 2012

Buskryttare

Om man skrittar ut barbacka klädd i mysbrallor nerstoppade i gråa gummistövlar med prickar på, är det då man hör till kategorin buskryttare? :P

Idag har K:s familj varit här och firat att han fyllde år för några dagar sen och vi har käkat mat och fikat. =) När de åkt hem skyndade jag mig ut i stallet och hann precis rida innan det blev mörkt. Eftersom det snöat, töat, regnat och blåst idag var grusvägen isig och med bara tre skor tog jag en skrittur i skogen. Vi gjorde inget avancerat utan flexade lite på lång tygel och gjorde några halter och flyttade baken, även det på lång tygel. Duktig häst. Jag tror inte jag nämnt något i bloggen om det men jag började klicka in Sverker för ett tag sen och idag trillade en liten polett ner i det första steget mot att lära in Spansk skritt. Jag brukar ha honom på stallgången och försöka locka honom till att tigga; han "vinkar" ju med benet då. Så fort han vinkar/tigger klickar jag och idag började han vinka så fort han fått en godis för "vinkningen" innan. Hihi. Det tar sig. =) Efter alla stallsysslor gick jag och K en långpromenad med Dixie och sen var det dags att ta in pållarna.

Nu är det bara en vecka kvar till GBG horse show och som jag längtar. Är sjukt sugen på att frossa i hästutrustning, shoppa loss, se på alla fina hästar, bo på hotell, göra GBG osäkert på lördagskvällen och umgås med bästa Elin (och Sandra också så klart). ;)


Elin och Texas på KM i dressyr i höstas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar