måndag 2 januari 2012

Nytt år Nya möjligheter

Jag tror jag skiter i en sammanfattning för 2011 och går direkt till mina mål för det här året. För det första ska jag ha som mål att vara lite mer målmedveten, dela upp året i olika delmål och försöka följa och klara dem. Nu är det ju djur och djurträning det handlar om så det blir inte alltid som man tänkt sig, men man måste ju ha något att sträva efter. Vad det gäller Sverkers träning så planerar jag veckorna i Stallboken (en för övrigt skitbra planerare för ridningen); jag skriver upp mål för varje månad, vad jag ska göra varje dag och hur det gick. Riktigt så gör jag inte med Dixie, där har jag allt i huvudet, det skulle nog inte funka med en planeringsbok för hundträningen, jag skulle bara tappa lusten tror jag. Att det kan vara så olika...=)


Sverker:

* Bli ett bättre team.

* Se sig om efter en annan tränare eftersom jag flyttat och börja träna för tränare igen.

* Hoppa mer. Kanske även träna för tränare i hoppning ibland. Sverker tycker ju hoppning är skitkul.
* Lära honom spansk skritt =D

* Få honom tryggare i lastningen. Nu har jag haft transporten ställd mot stalldörren och han går mer eller mindre rakt på men jag vill kunna lasta honom även då den inte står mot stalldörren och jag vill att han ska känna sig tryggare med hela situationen.

* Få någon som kan fota mer ridbilder. K ligger risigt till. ;)

* Bada. Jag har aldrig badat med honom pga brist på sjöar där han stod förut, men här finns det flera. =) Skulle väldigt gärna vilja se hans reaktion. hehe. =)

*Om allt flyter och jag få tummen ur och fixar grönt kort vore det skoj med en lokal tävling i slutet på säsongen.

Dixie:

* Hitta tillbaka till tävlingslydnaden. Jag tror jag har tränat för mycket tävlingslydnad och tröttnat. Motivationen är lika med noll.

* Lära henne fler freestyletricks och nyttosaker; ex. hämta telefonen.

* Gå en kurs i ngt jag inte jag kan för att hitta inspiration till träningen.

* Tävla i rallylydnad för att få bukt med min tävlingsskräck.

* Träna mer på brukshundsklubben.

Jag har inga direkta mål med Petri förutom att lära känna henne och få igång henne. Hon har ju stått sen sommarbetet och kommer behöva tid...

Jag planerar även att fixa en ordentlig sadelkammare och sen ska stallet snyggas till och målas om invändigt till sommaren.


1 kommentar:

  1. Kul med lite nya mål inför 2012!
    Måste fundera ut lite sådana jag med!

    SvaraRadera