söndag 29 januari 2012

Helgen i trollskogen

I helgen har jag hållit mig hemma och det är alltid lika skönt att inte behöva ta bilen någonstans. Det räcker med de sju milen jag åker till jobbet varje dag (fram o tillbaka då). Igår tog jag och Sverker en längre skogstur, utan att jobba honom särskilt mycket. Lite flex i skritt och sedan temporegleringar i trav. En stor del av just den rundan är inte riktigt lämplig att göra så mycket mer än att skritta heller, stigen tar slut efter ett tag så sista biten är "off road". =) Riktig trollskog är det...Jag provade att rida med remontnosgrimma för första gången igår också, Elin hade rotat fram en ur sina hundraåriga gömmor i Sverkerstorlek som jag fick låna (eller fick jag den, Elin?). Jag var ju till Hööks i fredags och chansade på att köpa en i strl full (x-full fanns så klart inte) men det räckte inte ens runt "ände till ände". Haha. Jag brukar alltid ta det lite lugnare den dagen jag rider med nya bett eller en ny typ av nosgrimma så att Sverkan får känna på den lite, men han verkade trivas. =)

Idag har pappa och min ena storebror varit här och vi tog med oss Dixie och gick samma runda som jag red igår, pappa uppskattade inte den sista biten "off road" dock utan gick tjugo meter bakom och muttrade. ;) Dixie som tycker det är störtkul när det inte bara är hon och jag låg och lurpassade på pappa flera gånger och det är lika kul varje gång man kan göra en rivstart mot någon helt ovetandes. Hihi. Knashund....hon kan konsten att liva upp stämningen. =)


Nu blir det en macka, byta om till tjocka kläder och ta sig en tur på den ädle springaren. ;) Petri fick en lång promenad igår så med henne blir det bara pyssel idag. Hon gör framsteg faktiskt, hon kan numera så still när man tar av täcket på gången innan hon ska in på kvällen och det är inga problem att ta upp hovarna heller. Den första tiden var hon ju helt ovetandes om att man existerade...Man får vara glad för det lilla. Duktig häst! =)







Igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar