tisdag 3 januari 2012

Äntligen

Efter ett visst jagande fick jag idag tag på en hovslagare och han kommer och hjälper mig med tappskorna på torsdag. Ska bli så skönt att kunna rida obehindrat och kontinuerligt igen. De senaste dagarna har det varit isgata här för snön fick ju inte ligga kvar så att rida har inte varit att tänka på. Då kanske Petri kan få komma igång med sina promenader igen också. =)

Det får bli ett snabbt inlägg för jag tänkte sätta mig med Sverkers utrustning. Tränset ska putsas och sen torkar jag nog av sadeln också. På tal om utrustning, vad använder ni? Vad har ni för sadel/sadlar, vad rider ni med för bett, nosgrimmor osv? Det är ju faktiskt några som läser bloggen varje dag, vilket för övrigt är jätteskoj, och jag är väldigt nyfiken på er. Jag rider med ett vanligt träns med engelsk nosgrimma, ibland med achenrem, och varierar mellan rakt, två- eller tredelat bett med fasta ringar. Det raka bettet hittade jag på tradera och har lösa ringar och en liten tungfrihet. Han gillar inte vanliga raka men detta tycker han om. Ett riktigt fynd!!! I sadelväg har jag en Thorowgood T4 cob allround. Jag hade en Globus clic dressyr också men den har jag precis sålt i jakt på en ny dressyrsadel. Det får dock bli när han är mer fit, annars växer han väl ur den på ett par månader. ;) Jag har tänkt införskaffa ett remontträns också men det finns på inköpslistan till Gbg horse show i feb. =)

Ser fram emot en massa kommentarer ang utrustning, hehe. ;)

1 kommentar:

  1. Kul att du bloggar igen!!! =)

    Kram från oss

    SvaraRadera