måndag 16 januari 2012

Nöjd

Japp, idag är jag väldigt nöjd med Sverker och ridpasset. Han vilade igår så idag hade han en del energi. Skrittade länge och sen travade en ganska lång bit, inget krav på form utan bara att han skulle lyssna. På väg hemåt jobbade jag honom med de övningarna jag pratade på i senaste inlägget, men jag höjde ribban liiiite. han var rätt tvär till en början men sen blev han som en liten mjuk kokt spagetti. När han jobbar bra är han verkligen som en dröm. Jag tycker faktiskt att vi har utvecklats det senaste, hade det varit för ett år sen hade jag förmodligen inte "tagit mig ur" när han blir tvär och krånglig, eller också hade det tagit ganska lång tid, men nu får jag honom MED MIG ganska fort. =) Det känns som jag hittat ytterligare en knapp under de här månaderna sen vi flyttade. Gött!

Har "klickat hem" ett medel för Sverkers mjuka hovar, det ska bli väldigt intressant att se om det funkar. 500 spänn för en 250ml flaska så vi får verkligen hoppas att det gör iaf någon skillnad.

Dags för Dixieträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar