måndag 9 januari 2012

Frusen bajs

Japp, termometern visade -14 grader när jag gick ut för att släppa ut hästarna imorse, vattenledningen hade frusit och bajset likaså. Det klonkade fint i skottkärran när jag mockade. ;) Det var lite mycket att göra hemma efter jobbet idag och det tog lång tid i stallet med att fixa vattenledningen osv så jag hann aldrig rida. Oplanerade vilodagar gillas inte, jag får så j*vla dåligt samvete, blir låg och lite småsur. Hehe. Jaja, det är väl bara att ta nya tag imorgon. Det har dessutom kommit tio cm pudersnö nu ikväll, vem kan motstå att rida då? Han ska egentligen bara skrittas ett par, tre dagar men jag vet inte om jag kan hålla mig från en lång galopp över ett snötäckt fält. ;) Det gör honom nog bara gott, han rör sig inte så mycket i hagen just nu och kan nog behöva rasa av sig lite, lillemannen. =)

Tycker inläggen blir lite småtråkiga nu när jag inte riktigt är igång med ridningen, ni får hålla ut! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar