torsdag 26 april 2012

Vääääääärjuk?

Jag är inte den som gnäller på vädret i första taget, efter drygt tio år som hundägare lär man sig att tycka om alla väder, men nu får det faktiskt vara nog. Det känns som det regnar hela tiden och regnar det inte så snöar det och annars är det snöblandat regn. Jag tror att Dixie också fått nog av vädret för idag har hon inte gjort många knop. "Ä du vääääärsjuk, hunn?" frågade min arbetskompis henne idag. Haha. Det måste vara typiskt värmländskt och på rikssvenska blir det något i stil med "Är du vädersjuk, hund?" Ni vet när man är så där sjukligt slö och känner sig oinspirerad till precis ALLT! ;) Sverker och jag lyckades faktiskt pricka in en lucka i regnandet och tog oss en tur "off-road" idag för att få lyfta lite extra på benen. Planen var att longera Petri också men gärdet var alldeles för blött. Suck, det känns som hon aldrig kommer igång. Jag måste få tag i en annan sadel till henne också för den jag fick med henne när jag köpte henne passar inte för fem öre och jag skulle bli förvånad om den någonsin gjort det.

Tvättmaskinen kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar