tisdag 3 april 2012

Longering

Idag stod det longering på schemat. En del av Sverkers hage är sand och där delade jag av tillfälligt och fick en liten inhägnad att longera på. Tyvärr blev det väldigt djupt i ena hörnet efter några varv i trav så vi höll oss därifrån och någon galopp vågade vi oss inte på. Jag skrittade fram honom på vägen, värmde utan inspänning i trav i båda varv för att sedan jobba honom med gummisnodd en liten stund i båda varven. Först hade vi en liten diskussion om huruvida skritt betydde skritt eller kanske trav (trav enligt Sverker) men det redde ut sig och han jobbade fint. Vi varvade ner med en promenad på vägen och sen fick han käka lite gräs. Han gick som en liten blodhund för att spåra upp de små tuvorna med nytt gräs som kommit upp. =) Dixie tycker det är sååå orättvist när jag gör något med Sverker och inte henne, idag satt hon i hans box och gnällde upprört när jag longerade utanför stallfönstret. Att jag rider iväg gör henne inget men när jag håller mig hemmavid och aktiverar hästarna då är det höjden av orättvisa, hon vill ju också träna! =P Hon var likadan när jag tränade Iro och hon väntade på sin tur, hund eller häst spelar tydligen ingen roll.

Sverker har lerinpackning även på ögonlocken



Han är inte så inspänd som han ser ut men hänger sig lite på snodden när han står still



Gott med gräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar