lördag 28 april 2012

Barbacka all the way

Det var fullt upp hela eftermiddagen igår så det fanns ingen tid till bloggen. Jag var och hämtade foder i förrgår men eftersom vi rullar av balarna från transporten för hand och K var borta på jobb fick vi sysselsätta oss med det igår när han kom hem. =)

Jag och Sverker kör en barbackavecka och jag tycker allt funkar mycket bättre barbacka. Han känns mer avslappnad, mer lyhörd och helt enkelt finare. Speciellt övergångarna känns mycket bättre. Han är lite stretig i de första övergångarna och ibland försöker han vara steget före men sen får vi till det och han håller formen genom hela övergångarna. Duktig liten rektangel. Igår fick jag för mig att rida med täckesgjord och schabrak, jag har sett andra på andra bloggar göra det så jag tänkte att det måste jag prova. Vi lyckades tom matcha mina ridbrallor med schabraket, omedvetet dock. ;) Visst, man får bättre grepp med schabrak under och kanske spar det ryggen lite lite men jag trodde jag skulle få spader efter tio minuter. Först lyckades jag få det på snedden när jag satte upp, sen hade det glidit bakåt efter första uppförsbacken. Jag gav upp och lyckades krångla av det utan att sitta av. Vi hämtade det på vägen hem. =P

Idag ser vädret väääldigt lovande ut faktiskt och jag räknar kallt med att hinna med ALLA fyrbeningar eftersom det är kalas ikväll.
Grannens katt hängde med oss hela kvällen ute igår. Det är rätt långt till grannen och det är inte första gången den är här. Planerar den att flytta hit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar