fredag 6 april 2012

Glad påsk eller?

var det God jul? Enligt vädret skulle det bli snö, sen skulle det inte bli snö och sen blev det snö. Jag släppte ut hästarna utan täcke idag men efter frukost började det snöa och det fullkomligt vräkte ner så jag pallrade mig ut igen för att lägga på regntäcken. Sverker som tyckte att det var överskattat med täcke blev sur och gick iväg när jag kom med täcket, vilket jag inte tycker är ett ok beteende. Jag tycker inte jag ska behöva grimma och grimskaft för att lägga på täcke i hagen heller så efter vissa diskussioner kom vi överens om att jag hade rätt. Ingen har väl missat uttrycket "monkey see, monkey do", inte heller Petri som även hon tyckte att täcke var överskattat och körde på Sverkers bana. Hon gav dock upp och gav mig rätt. =P Det mesta av snön smälte i eftermiddags och det blev mycket bättre väder så jag och Sverker passade på att ge oss iväg på lite galoppbus. Minst sagt uppskattat men det blev vääääldigt svårt att hålla sig till skritt resten av rundan genom skogen. Att först galoppera enligt mottot "fullt ös medvetslös" och sedan lugnt och sansat ha koll på vart man sätter fötterna i skogen "offroad" det är svårt. ;) Visst, han håller sig till skritt, men det känns som han kastar sig huvudstupa ner för sten och moras och det är svårt att inte få hjärtat i halsgropen. ;) Jag skulle inte ha något emot att han tog det liiite lugnare och var lite mer rädd om sig själv i såna lägen. Att han inte stupar på näsan eller slår knut på sina egna ben när han får så bråttom är helt otroligt.

På eftermiddagen idag. SNÖ
Igår var jag på Granngården och shoppade loss på stolp. Vi skulle stängsla idag men i och med snön får det nog bli på söndag. ;)

Sverker fäller en del nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar