lördag 14 april 2012

Galopp galopp

Efter två dagars dressyrande och vila igår blev det en lång tur i det underbart soliga vårvädret idag. Tanken var egentligen inte så men efter att joggat upp i en backe som jag brukar rida ibland (för att sedan vända hemåt igen uppe på toppen) så hittade jag idag en ny ridväg, en gôrmysig stig genom skogen, och när det sen visade sig att den inte alls kom ut på andra sidan skogen där jag trodde så blev turen längre än tänkt. Hihi. På vägen hem blev det en låååång galopp på långa tyglar och dagens ridtur blev en sån där underbart mysig uteritt man drömde om som barn och inte hade egen häst. ;) Perfekt väder, bara jag, Sverker, naturen, djuren och stigen framför oss. Vi fick också tillfälle att gå över en träbro och Sverker tvekade inte ens. Det trodde jag inte om min lilla hare till häst. Jag satt visserligen av innan eftersom jag inte visste om den var rutten eller inte, kanske var det det om fick hans mod att nå såna höjder. =P Stolt över min rektangel.

Bjuder på en bild från förra helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar