måndag 23 april 2012

Morr

Jag hade några ovisade bilder i kameran som jag tänkte att jag skulle lägga ut men så är det en liten sambo som tömt minneskortet och nu hittar jag inte bilderna. Morr! ;)

Än så länge funkar det faktiskt hyfsat att ha hästarna tillsammans. De umgås inte direkt med varann men de har inte jagat den andre ut ur hagen heller. ("peppar, peppar") De får än så länge bara gå i den andra hagen ett par, tre timmar per dag för att magen ska hinna med att vänja sig men snart så...Jag longerade S på gärdet igår men jag tyckte inte det gick så bra, han kändes osäker på underlaget och blev kort i steget. Kanske tyckte han det var för blött, inte för att han halkade utan men det blev lite sugproppseffekt. Hmm. Eftersom Sverker känts lite spänd och svår att få så där riktigt fin och avslappnad som jag vill ha honom blev det ett skrittpass barbacka idag med fokus på avslappning, avslappning och avslappning. Eftersom vi bara skrittade höll vi oss på gärdet idag med, trots att det var lite blött. Jag ville att han skulle tycka att allt vi gjorde var enkelt och roligt och det gick riktigt bra. Han var så duktig och kändes riktigt avslappnad, nöjd och glad! =)

Det var förresten  riktigt trevlig jobbhelg, inte illa att kunna förena hundnörderiet med jobb ibland. Hehe. En kvinna som ställde ut en retriever på helgens utställning hade med sig sin kelpievalp igår, ojojojoj, så go. Snacka om att "valpsjukan" var ett faktum. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar