lördag 7 april 2012

Middag hos Svärmor

Efter att jag tagit ut hästarna i morse, både mina och grannens eftersom de är i Sälen, gick jag och Dixie upp mot huset för att gå in och käka frukost vi också. Helt plötsligt tvärstannar D och stirrar ut något runt knuten, jag kommenderar sitt och när jag kommer runt hörnet sitter en liten katt under en gran på trädgården. Skitsöt och väldigt social. =) Tyvärr var den väldigt lik grannens grannes katt, attans, vi skulle behöva en stallkatt. ;) Den var långväga hemifrån hur som haver för det är en bit till grannens granne.
Förmiddagen idag borde jag ägnat åt att rida Sverker och kanske longera Petri, men jag valde att putsa en hög med träns och annat läder, gå en långpromenad med K och Dixie och mocka istället. På eftermiddagen har vi nämligen varit på middag och hur tänkte jag? Att jag skulle orka rida nu ikväll med mat i magen för tre veckor framöver? Sverker fick iaf en promenad så får vi ta nya tag imorgon. Han har verkat lite påverkad av fällningen den här veckan, lite gubbgrinig och trubbig i ridningen, så en halvdan vecka kanske bara gör honom gôtt. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar