torsdag 27 november 2008

Buhuhuhuhuhuuuuuuuuuuu....

Imorse när jag vaknade var det varmt igen och all snön var borta! Usch, vad ledsen jag blir. Jag vill ha snö och tio minus, inte sex plus och en miljö där allt skiftar i brunt! Det är inte det minsta roligt att halka omkring i sörjan och sedan komma in igen med TVÅ bruna hundar istället för EN brun och EN gul/orange/vit. Blääää...
På jobbet i måndags gick jag och klurade på detta med Inlämningar och när jag körde Inlämningar med Dixie på eftermiddagen kom jag på mig själv! Jag beter mig inte likadant inne som ute el. vid uppletande. Ändrade mitt beteende och vilken skillnad! Och här går jag runt och väntar på att Dixies polett ska trilla ner när det var min som fastnat på vägen. =) Ok, vi behöver träna mer tills det blir klockrent...men, men.=) Jag körde Fot i måndags också och då kom Dixie på ett nytt sätt att söka kontakt när hon kommer in i position. Hehe, hon sitter perfekt och så söker hon kontakt, men hon vänder upp huvudet bakåt och tittar upp på mig "över" pannan på sig själv....svårt att förklara men det var väldigt svårt att hålla sig för skratt. Sitter hon så så borde hon juh se mig upp-och-ner. Hihihihi...Men, men, jag klickade för det också; hon sitter trots allt perfekt och söker kontakt, om än på ett lite lustigt sätt. Hehe, kan man få pluspoäng på tävling om man gör något moment snyggt och dessutom får domaren att skratta? =P Annars har vi tränat på som vanligt i veckan, förutom igår då hon var lite loj så då blev det lugnt. Bara lite fix och tricks på kvällspromenaden. Iro var också med och jag var bara tvungen att testa lite Stereofot. Visserligen bara position, men Dixie var med på noterna med en gång. Iro hade lite svårt att hitta position, men det var inte så konstigt; han fick vara ytterst. =P

Dags för en promenad, Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. tycker man borde få pluspoäng. en domare sade till mig att jag skulle få det om jag halkade ;)Jag var nämligen nära att göra det flera gånger. Så man vet aldrig!! Hoppas vi hittar en träff till veckan då vi kan träna lite :) Vill jju återgälda tjänsterna och köra lite med dig också, he,he.. :)

    SvaraRadera
  2. Zathungarna
    kul att du fått poletten att trilla ner. Jag brukar säga det är inte hunden du tränar och ställer kravet på utan föraren, hihi.
    Ja vi har också blidväder och snäön smält bort men jag är bara glad hihi.
    Kramar i massor från oss.

    SvaraRadera
  3. Brittis
    Var ett tag sen man kikade in här.
    Kul att läsa om ditt droppande! Exakt så gör jag med Dino och han plockar allt.Nu ska jag fortsätta läsa :) Hejsvejs! Man får lite goda ideer här minsann. Inspirerande!
    Krama dina fina vovvar och ha en mycket trevlig 1:a advent

    SvaraRadera