fredag 7 november 2008

Nära att kasta in handduken...

Ja, igår var det nära att jag kastade in handduken....vad det gäller det nya fodret alltså. =) Iro får juh, förutom torrfoder, även Klass färskfoder men igår morse insåg jag när vi skulle gå till jobbet att jag inte sett till att det fanns delade korvar i rätt strl i frysen (hundarna är med på jobbet och äter frukost där) så Iro-mannen fick bara torrfoder till frukost. På vägen hem var han Gôrdålig i magen. Misstänkte naturligtvis fodret, men idag har han vart bra i magen igen så hoppas, hoppas att det INTE berodde på fodret!

På eftermiddagen igår var jag så sjuuuukt effektiv. Jag var till Barnens Hus och inhandlade present till en polare som fått barn för några veckor sedan och sen kikade jag in på djuraffären för att jämföra deras pris på lysande halsband med vad http://www.teba.nu/ tar för sina. Jag konstaterade ganska snabbt att jag tjänar på att köpa på Teba även om jag får betala HELA frakten själv (79 kr om jag fattat rätt). Efter det var jag till Rusta och köpte nya vantar; tummvantar i fleece med foder. 40 kr. =) Perfekt för min plånbok. Allra sist var jag in på Willys och handlade mat inför helgen...och godis förstås. Allt detta inklusive tiden det tar att cykla tog inte ens en timme. Det ni! Hehe. Dixie fick två pass med träapporten igår, ett pass Inlämningar och ett godissök inomhus. Iro fick bara ett godissök inomhus, men han var nöjd ändå. På kvällen var en kompis här, godisråttan nr 2 förutom jag själv. =) Käkade godis, glodde på tv och avhandlade en del samtalsämnen var vad vi gjorde. Hehe.

Idag gick vi både till och från jobbet så det vart inte ngn tur till skogen för Dixie idag....lite lugnt med hur mycket och hur långt man går med henne på en dag ska man nog fortfarande ta det. När jag satt och käkade lunch idag kom jag underfund med något jag inte lagt märke till förut; när vi kommer hem från jobbet och jag fixar lunch lägger sig Dixie och slumrar en stund, men så fort jag sätter mig och äter går hon bort till sin pläd och tuggar ben. Samma sak VARJE dag..."tuggar Du så tuggar Jag". Hihi. Idag har D fått två pass med apporten och ett längre pass med Ställande under gång och Fot. Hon gör verkligen framsteg med apporten. =) Iro har också fått jobba med apporten idag, och även en del Fot. Jag började juh om från början med hans Fot eftersom han var så seeeg och nu har jag fått skitbra starter....nu är snarare problemet att han kommer FÖR LÅNGT FRAM. Antar att det bara är att fortsätta traggla Fotposition. Eller?!? Tips ngn?!?

Ska ta mig en sväng med hundarna i regnet nu...sen fastnar jag säkert framför tvn.

Hej svejs!



Iro med blodig nos efter avklarat viltspår...

4 kommentarer:

  1. iro är så söt! han ser ut som ett gosedjur :D
    och jaaa, det är såå skönt att det löser sig med hemfärden :) ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja, när blir nästa godisträff?? puss

    SvaraRadera
  3. Hallå!!
    Vilken nippertippa som sitter på stenen.Och han är jättemysig din store kille Iro. Kram på er allihopa från oss Zathungar.Pappa Algot slänger en puss till sin snygga dotter.

    SvaraRadera
  4. http://www.lovelynova.blogspot.com/

    SvaraRadera