söndag 23 november 2008

Jaha...

Så har ännu en helg har gått till historien och nästa helg är det första advent. Det går fort, fortare, fortast nu!

I fredags började det faktiskt snöa på vägen hem från jobbet och jag måste säga att jag är MYCKET besviken på Dixie; hon noterade knappt att det kom ner något från ovan. Hihi. Inte ens igår när det kom ytterligare snö (blandat med hagel kan tilläggas) noterade hon det. Hon bara skakade lite på sig. Jag som hade väntat mig Stora jakten på snöflingor. Tyvärr snöade det inte mer än kanske fem, tio minuter så några mängder snö är de inte; kanske fem cm. Alla vattenpölar som blivit is tycker Dixie dock är väldigt häftiga.=) På fredag kväll var hundarna hos min käre far eftersom N var hemma i helgen och vi skulle iväg på konstvernissage och sedan var det middag på restaurang med hans familj. Det blev en trevlig kväll med god mat...någon öl vart det också så klart. =P

Igår hände inte mycket. Dixie fick något pass med apporten och Godissök och Iro likaså; det blev lite dåligt med träning igår faktiskt. Jag var och handlade mat med min mor och så kikade vi på längdskidor. Jag har juh tänkt åka med Dixie och skulle få bidrag av mamma till skidor som julklapp, men när jag väl stod där på Stadium så kom snålisen krypande och det blev inga skidor. Vi ska vänta tills efter jul och se om det blir rea. Förmodligen blir det ett par nya springskor i julklapp istället...inte riktigt lika säsongsbetonat som skidor. =P Hihi.

Idag har Dixie fått ett pass med Fot och Inlämningar på fm, och ett pass Inlämningar nu ikväll. Jag varierar både med att skicka henne efter saker som jag slänger iväg, framförallt för att "få in" detta med att skicka till höger och vänster, och sen har jag kört med att bara "droppa" saker framför henne som hon ska lämna till mig. Jag går en sväng runt lägenheten och plockar åt mig saker som jag sen "droppar". Hon är skitduktig! Vi har kört med allt mellan himmel och jord; tändsticksaskar, leksaker, strumpor och idag testade jag med ett rätt brett metallarmband och även det plockade hon upp och lämnade in klockrent. =) Vi körde ett pass Fot på planen idag också, men jag hade svårt att få en bra känsla för vart hon var och hur hon satt eftersom jag hade stora vinterjackan på mig plus att håret var i hela ansiktet. Inte världens rörligaste då kanske =P. När vi var i skogen jobbade vi en del med Snabba Lägganden på håll och det gick mestadels bra. Vid ngt tillfälle fattade hon inte riktigt och vid ngt tillfälle la hon sig inte på Ligg utan kom först springandes till mig och sen la hon sig. Hihi. Lillskiten! =) Iro har fått två pass med Är du en katt? och en del Fot idag. han är så rolig; han ligger en del ute på trappan, men när han hör att jag och Dixie tränar vill han vara med och sitter och stirrar på dörren i väntan på att jag ska hämta in honom så han får jobba lite han också. Hehe, man får juh se till att man inte missar något skôj! =)

Ska nog ta en sväng ut i kylan nu, det är närmare tio minus, och sen blir det nog ett pass med apporten för Dixies del.

Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Kul att det går så bra för er !! Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Å vad det är roligt att läsa ding blogg. Och att det går så bra med "Hönan" krama dina odjur från oss och sköt om er.

    SvaraRadera