onsdag 5 november 2008

onsdagsträning...

För er som inte är Hammarö BK-fôlk så har vi allmän träning på onsdagar och mellan 18.30-20.00 har vi även en värd som tar hand om nya medlemmar, hjälper de som vill, arrangerar eventuella platsliggningar osv. Dixie har idag varit på sin första onsdagsträning....men definitivt inte sin sista. =P Jag och Jeanette åkte dit redan vid halv fyra så det var ingen som hunnit komma, men efter en stund anslöt Inga-lill till vår lilla skara. Jag körde lite Fot och Snabba lägganden, lite Zickzack (benslalom) och Snurra. För att vara första träningen med riktig, riktig störning i form av andra tjoande mattar/hussar och skällande och skuttande hundar så var Dixie himla duktig, det känns som det framförallt är JAG som behöver träna med andra omkring. =) Efter att ha varit apportutläggare, klickare och kommenderare åt Jeanette (jag har inget emot det, Jeanette. Lärorikt!) gick vi över till agilityn och Dixie fick testa tunnlarna. Först den korta och hon var lite skeptisk, men när jag krypit in halvvägs så kom hon igenom och sen var tunnlarna det roligaste som fanns. Hihi. Den långa var inga problem och jag kunde skicka henne själv och ta emot på andra sidan. =) Skoj! Det är kanske dags att sätta upp några mål för agilityn nästa år också....synd att hunden måste vara 1,5 år innan tävlingsstart. =P Hehe.

Dags att gå en sväng med Iro. Han fick vara hemma ikväll och skiker efter lite egentid. =)

2 kommentarer:

  1. Oj va kul att ni kommit igång. Visst är det roligt när man ser att poletten ramlar ner.Hoppas du får blodade tand nu och det går fort till 1,5 år. Och du får ju täla lydnad när hon är ett år hihi.
    Kram från Pappa Algot med flock

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen. Den vill vi gärna ha mer av ;) Om du inte hinner tröttna på oss förstås :) Ja din lilla iller var en riktig snabbis och så himla glad. Agility får ni allt satsa på! Det är den skojigaste sporten enligt mig i alla fall ;)

    SvaraRadera