tisdag 18 november 2008

Tänk att en händelse kan förändra så mycket...

I fredags morse anlände jag till jobbet i vanlig tid, dvs runt 07.00. Torkade tassarna på Iro och upptäcker till min förskräckelse att handduken blev alldeles röd; naturligtvis hade han skurit sig på glas. Glas på blöt asfalt när det är mörkt ute är inte lätt att se. =S Jag gjorde bedömningen att det inte var tillräckligt djupt/allvarligt för att behöva åka till "vetten" med, men det var tillräckligt djupt för att Iro skulle bandageras och ha sko på utomhus. Just den här helgen skulle Iro vara hos pappa och Dixie skulle med mig till Falun, men eftersom Iros tass behövde se efter under helgen så fick han hänga på till Falun han med. Vad jag trodde skulle bli en relativt lugn fredag, med enbart tågtiden till Falun vid femtiden att tänka på, blev en väldigt stressig fredag istället. Jag fick asbråttom hem från jobbet (fick skjuts hem av en snäll arbetskompis pga Iros tass. Tack!) eftersom jag inte hade räknat med att behöva åka över halva stan för att inhandla sko till Iro plus lite annat smått och gott. I all hast hade jag dessutom glömt Dixies "resbur" på jobbet och den skulle juh med till falun så jag skulle dessutom bli tvungen att åka tillbaka till jobbet innan tåget gick. Behöver jag tillägga att jag inte hade packat och tyvärr gjorde upptäckten att jag bara hade ca fem minuter på mig mellan tågbytena för att ni ska förstå vad jag fick skynda mig?! Hehe. Ja, den fredagen kommer inte gå till historien som den roligaste, men jag hann iaf med allt jag skulle, inkl. tågbyten, hehe, och hundarna skötte sig exemplariskt på tåget. Iro tyckte/tycker visserligen trappen upp på tåget var/är skitläskig, han hade en "nära döden"-upplevelse varje gång vi skulle byta tåg och jag fick tvinga honom upp men i övrigt gick det bra. Dixie var helnöjd med att få ligga rygg mot rygg med Iro utan att han flyttade sig. =P Hihi. Godingarna! Ni undrar säkert varför jag "helt bara sådär" åker till falun över en helg men pojkvännen bor och läser där. Tåget anlände till falun vid 20.40 där vi tog taxi till andra sidan stan. Iro blev jätteförvånad när N öppande dörren till lägenheten; "meh, vad f*n gör Du HÄR!?" såg han ut att tänka. Det tog inte lång tid innan hundarna däckade och själv hade jag hemmagjord pizza och en glas vin som väntade. Mmmm, det var inte helt felt efter en sån dag. =)På lördagen bakade vi lussebullar och tog det rätt lugnt. Dixie fick två pass med apporten och ett pass med Snabba Lägganden och Fot utanför affären när N var in och handlade för kvällen. På söndagen var det hemfärd och då blev det ingen träning alls. Vi var hemma vid elva på söndag kväll och det var såå skönt att få sova i sin egen säng. Så skönt att jag inte hörde väckarklockan och sov till 08.00. Skulle ha gått upp vid 05.20...... Det är tur att jag har ett flexibelt jobb. =D
Igår fick Dixie två pass med apporten, ett pass Fot och så fick båda hundarna ett ordentligt godissök. Iro fick också ett pass med apporten. Dixie var med mig och köpte frimärken på em och jag tog vägen förbi en jättebacke vi har här som nästan ser ut som en krater och guuud vad Dixie tyckte den där "kratern" var skoj. Hon sprang upp, jag gjorde lekinvit mot henne, hon gjorde lekinvit mot mig och sprang mot mig och förbi mig, ner och runt och upp i backen igen och så höll vi på så ett tag. Hehehehe. Knäppgöken!

Idag körde jag uppletande när jag var i skogen med Dixie och det gick väl både bra och dåligt. Jag körde en "dubbelruta" med ett föremål i varje; en mjukisråtta och en repleksak. Skickade henne på råttan först och hon hittade den men tramsade bara och ville inte komma in med den. Jag fick tjoa och tjimma jättemycket. Repleksaken var klockren, men hon tänkte tramsa till inlämningen på den också. Jag körde ett skick på råttan igen och då jobbade hon inte lika bra i rutan men gjorde en bra inlämning. Jaja, vi fick iaf till ett riktigt bra sista skick på repleksaken och ett bra slut. Summan av kardemumman var väl att jag måste träna ÄNNU MER INLÄMNINGAR. När ska DEN poletten trilla ner? Hehehe. Väl hemma bytte jag hund och tog en "powerwalk" med Iro och han fick göra ett Godisträd. Han har inte vart på träningshumör den senaste veckan och jag tror faktiskt att det beror på vädret. Han är verkligen påverkad av vädret. Är det blött och regnigt som det har vart nu i någon vecka så är han en liten buttergubbe. =) Slår det däremot om och blir kallare så är det han som säger "tjihoo!" och tycker allt är skoj. Nu ikväll blir det ett par pass med apporten och ett pass Inlämningar får Dixies del. =P

Sätter in ett kort jag tog på tåget. Väldigt gulligt, men väldigt dålig kvalitet. =)

Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. låter som du haft det bra även om det lät som en hektisk fredag. HAde jag vetat kunde du fått låna en toffla av Pluto. Något sleten dock men i stor storlek. Fanns nämlingen inga i Snutos storlek och jag var desperat :) Hoppas allt är bra med er!!

    SvaraRadera
  2. Du har det inte lätt hihi. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen , och det är så sant. Nä jag ska inte retas med dig. Du är så duktig med dina hundar och hoppas att Iros tass blir bra och att du tränar flitigt.
    Kram från pappa Algot med flock

    SvaraRadera