tisdag 2 december 2008

En katt bland hermelinerna...

I lördags ringde klockan redan 04.20. Steg upp, gjorde mig iordning och tog hundarna för att gå ner till centrum och lämna av Iro hos min far. Sedan hem med Dixie igen, ge henne frukost, packa ihop hennes bur plus lite annat och ställa sig ute i gatan lagom till 06.30 för att bli upplockad. Bilen styrde oss ut till Hästviken, Hammarö, där jag har jobbat på SSRK:s utställning hela helgen. Utställningen var i ridhuset och på lördagen var det spaniels och ca 150 hundar och på söndagen var det retrievers och mer än dubbelt så många hundar som på lördagen. Dixie var ganska ensam om sina stora paraboler bland alla hängöron om man säger så. =P Hon fick sitta i buren när jag stod i vaccinationskontrollen och när jag sprang fram och tillbaka med saker som mest, men hon fick även vara med en del när jag var sysslolös. Vi körde ett litet pass Inlämningar, Fot och Ligg båda dagarna, mitt bland alla ringar, hundar och människor och det funkade skitbra. Inte ett dugg berörd av miljön. Hon skötte sig utmärkt hela helgen, och jag kunde inte vara mer nöjd med henne. =) Himla kul!

Dixie är nu inne på sin tredje dag i höglöp och nu är hon faktiskt lite påverkad....lite loj. Kanske är det en bidragande orsak till att hon skötte sig så bra i helgen. Hehe. =P Men, men vi har trotsat höglöpet och regnet utanför och kört ett pass med blandad kompott i form av lite Fot, lite Inlämningar och lite Snabba Lägganden. Iro fick ett pass Fot och Åtta. När vi gick till jobbet i morse hittade Dixie en raggsocka och jag kunde naturligtvis inte låta bli att träna lite Inlämningar och sen körde vi lite Inlämningar med mina vantar när vi kom till jobbet. Iro fick också köra lite Inlämningar med mina vantar och det är såå himla skoj och se honom jobba. Hela hans ansiktsuttryck visar att han tycker det är skoj....han liksom ler....Nu sover de som stockar båda två. =) Iro är fortfarande inte särskilt påverkad av Dixies löp. Han tar visserligen en del chanser han får till att snusa henne i rumpan och han har väl snuskat sig i hennes kiss ute på trädgården men i övrigt är han som vanligt. Skööööööönt!

Ska sätta mig framför symaskinen en stund....

3 kommentarer:

  1. Skönt med en karl som inte bryr sig. Hade det varit mina så hade jag vid det här laget blvit alldeles tokig och nog slitit av allt mitt hår. Med andra varit en rätt hårlös person :) Synas i helgen nåt??? :)

    SvaraRadera
  2. kan inte skriva, är en slarver jag men jag tror du fattar vilka ord som fattas :)

    SvaraRadera
  3. Zathungarna:
    Ja, du har en gentleman, Han vet att det inte är lönt med en så liten snärta haha. Va kul att det går bra och att du är nöjd med din lilla höna. Kram från oss

    SvaraRadera