torsdag 11 december 2008

Hångelmonstret

Vissa av er vet, andra gör det inte; jag har inget körkort! MEN, jag håller på att "ta ett". =) Hur som helst, i tisdags fick jag bråttom hem från jobbet för att jag bokat en körtid 12.20 (mer el. mindre den enda min lärare hade kvar den här veckan trots att jag ringde och bokade för ca två v sen). Skyndade hem, käkade lunch, fixade med lite annat och så fick Dixie leta godisrullar några gånger så att hon skulle känna sig tillfreds med livet när jag var borta. =P Hon tycker verkligen det är skitkul (fast det tycker hon iofs det mesta är , hehe) och nuförtiden kan jag inte ens hålla i en toarulle utan att hon känner igen ljudet och kommer med sin "Vad ska vi hitta på nu för skoj?"-blick. På körskolan stod det backning runt hörn och parkering på schemat och jag tror min lärare var rätt nöjd när vi var färdiga....jag var iaf det. =) Har bokat en tid under julveckan också, det blir bra det. =) Väl hemma igen gick vi en promenad och sen fick Dixie ett pass Ställande under gång och Fot på trädgården. Några inlämningar klämde vi in också. Iro fick faktiskt inte göra något i tisdags för efter kvällsmaten bar det av till IKEA med far min där det inhandlades bla. en ny sovkudde, batterier, servetter och någon enstaka julklapp. Inga stora inköp alltså. =) Pappa skulle köpa ett nytt köksbord, men kom därifrån med bara en lapp där det stod vilket bord han ville ha och på vilken hylla/fack det fanns ute på lagret. Hihi. Jag tror min käre bror ska med en annan dag i veckan för att agera bärhjälp osv.

Igår sysslade jag en del med husliga bestyr; slängde två tvättar i maskin, dammsugade och dammtorkade osv. Kändes verkligen skönt eftersom det inte blivit något sånt gjort på ett tag...=S Det vart ingen skogssväng med Dixie igår, men jag gick en annan sväng där hon kunde gå lös och så tog vi vägen förbi plan och körde ett pass Fot. Det gick bra, men hon kändes nästan lite seg. Hem igen, bytte hund och tog en sväng med Iro-mannen. Under em. fick Dixie ett pass med Inlämningar och Apport... nu är "löppipet" borta. ;) Iro fick också ett pass igår; blandad kompott med Fot, Är du en katt? och Apport. För ett par veckor sen fick han för sig att man skulle ta apporten i "klossen" men det är borta nu, duktig liten akita. Vi får se om poletten verkligen trillade ner el. om det vara varit lyckoträffar i "pinndelen" på apporten. Egentligen hade jag tänkt ta en sväng med cykeln med Iro igår kväll, men efter att en huvudvärk gjort sig mer och mer påtaglig och inte gick bort trots tablett tog vi bara en kortare/halvlång sväng alla tre och sen fick de varsitt godissök inne innan vi tog kvällen.

Iro bryr sig inte om Dixie längre heller utan har varit fullt normal (med Iro-mått mätt alltså =P) sen i tisdags och det är sååååå gôtt! Framförallt är Dixie fullkomligt överlycklig över att inte Iro bor i hallen längre. Hehe. Hon tar alla chanser hon kan för att mysa lite med honom och i morse när hon vaknade slängde hon sig på rygg framför honom och försökte desperat hångla med honom. ;) Lilla hångelmonstret! Kanske inte jätteuppskattat från Iros sida, men han har iaf konstant rena öron nuförtiden. Hihi. I natt och under dagen idag har det kommit en massa snö, PUDERSNÖ!, och Dixie blev helt till sig när vi skulle gå till jobbet idag. Hon försökte rejsa så fort vi kom ut så för både min, Iros och Dixies skull fick hon busa av sig på trädgården innan vi gick. En match petflasksfotboll vart det...skojigaste leken av alla man kan göra ute på trädgården om man frågar Dixie. =D Annars har båda fått en varsin sväng i skogen idag, Dixie har fått jobba med Apporten ett par pass och sen har jag börjat lära in ett nytt trick; Sitt fint (med framtassarna upp). Iro har också fått börja lära sig ett nytt trick; Vart är knorren? (han ska peka på svansen med nosen) och så körde vi lite Är du en katt? Nu tar hundarna det rätt lugnt och jag sitter här och lyssnar på julmusik. ;) Det riktigt oooosar julstämning här hemma... ska nog masa mig ut i köket och göra klart julpysslet jag började med förra helgen. Hihi.

Var ut och skottade och sopade trappan förut....dessa gömde sig under snön. =)

1 kommentar:

  1. Hejhej!!
    Har också skaffat en blogg! :) missleah.blogg.se :) Måste du kolla in...
    Får ta en promenix nästa vecka.. eller fika?
    Ciao Therese

    SvaraRadera