lördag 13 december 2008

Lydnadstävling

I fredags vart det inte mycket gjort överhuvudtaget, inte på något plan. =) Eller ja, jag var visserligen på jobbet och iväg och handlade mat på eftermiddagen men sen gick dagen utan att mycket blev gjort, inte ens träning med Dixie el. Iro vart det. Jag har ganska svårt att inte göra något med hundarna. Då ska jag ha väldigt bra ursäkter till det, expempelvis fullspäckat schema och även om jag har ett fullspäckat schema så kommer jag alltid på någon/några anledningar till varför jag självklart ska "träna lite hund" så det är väl bara om jag inte har lust som jag inte tränar och det är inte så ofta. =) Hunderiet är juh det roligaste av allt roligt! Så i fredags var det jag som behövde träningsförbud och försökte lägga fokus på annat, men som jag just skrev så vart det inte så mycket gjort alls istället. Hahaha.
Om det inte blev mycket gjort i fredags så blev det i alla fall igår. Klockan ringde 04.30 och efter att ha lämnat Iro hos pappa skulle jag och Dixie bli upphämtade av Jeanette för att heja på henne och Hobbe ute på Karlstad ridklubb när de debuterade i eliten. Tyvärr var Hobbe lite väl störd av presenningen som fungerade som avdelare mellan elit och LK3 så han var inte riktigt sig själv, men de moment han fixade fixade han super; 9:or och 1o:or vart det på de momenten eller hur var det Jeanette? =) En trevlig dag och skoj att se så många duktiga hundar, framförallt några kelpies. =) Grattis alla från HBK till bra placeringar! Dixie var rätt trött när vi kom hem så jag och Iro tog ut cykeln och tog oss en sväng. Iro tyckte det var skitkul! =) Han sprang där och log bredvid cykeln, hehe.

I morse hade jag ställt klockan på 08.30, men jag råkade slumra till och gick inte upp förrän 09.30. Hundarna klagade inte men undrade nog om jag var sjuk eller så; på vardagarna är det 05.15 som gäller och på helgerna brukar jag gå upp strax efter 08.00. Hehe...09.30 är jäääättesent! =P Det har inte blivit så mycket träning hittills men båda har fått köra varsitt grisöresök och jag ska köra något pass Fot och ett par mickropass med Dixie och apporten sen. Apporten känns som det moment som kommer ta längst tid att få till, men förhoppningsvis är det bara segt nu och så släpper det snart. =) Vi kommer just från skogen och det hände en lustig sak på vägen tillbaka. Hehe. När man kommer från skogen är det en stig/mindre grusväg man går för att komma tillbaka till "mitt" bostadsområde. Ungefär på mitten mötte vi ett medelålders par med en goldenhane (som dessutom var tvungen att göra sig hörd när vår lilla trio gick förbi),....inte särskilt skoj men hundarna skötte sig bra. Det som var roligt mötte vi sen. Vi rundade kröken och på ganska långt håll kommer en gammal man på spark iförd pälsmössa, stort skägg och rock i väääldigt sakta mak. "Men va FAN är det där?!"....."oh, shit han kommer juh närmare också" tänkte Dixie och vart mer och mer spak juh närmare ufo:t (med tillhörande marsmänniska) vi kom. När vi kom upp jämsides med mannen gick Dixie bakom mig och Iro...hihihi, fishund. =P Vad som faktiskt var ganska bra var att mannen stannade och frågade något jag och Iro hört typ femtioelva gånger under Iros liv; "är det en finsk spets?". Han hälsade inte på hundarna men på så sätt fick Dixie ändå chansen att se att marsmänniskan inte var så farlig. ;) Dixie fortsatte underhålla när vi kom hem =)... Jag kom in, satte hundarna i hallen, la handduken över Iro och tog av mig jackan. Hehe, ni skulle sett blickarna Iro fick av Dixie där han satt med handduken över sig. Hahaha..."Men, hur ser DU ut!?" "Så där kan du inte sitta"...Hihi, tokiga hund. =)

Dags för fika nu!

Från gårdagen: Dixie, Jeanette och Hobbe.

2 kommentarer:

  1. Pappa Algot!!!
    ja du min tös det är inte alltid dessa mäniskobarn ser lika ut det är bar till att gilla läget. Det som oftast går hem är att hoppa på dom då brukar dom bli väldigt glada ( dom flestai alla fall.)
    Hoppas du är duktig nu så matte blir glad över dig. kram från oss som bara får vara hemma. Men den 4 feb. då ska matte plocka bort det hon har på benet och då ska vi träna säger hon.

    SvaraRadera
  2. hej! tack för sällskapet och stödet :) det behövdes. Tyvärr inga tior men några nior i alla fall :)Nä jag hoppas verkligen det går bättre nästa gång!!

    Läskigt med ufomän och deras farkoster :) Det kan Hobbe också intyga särskilt när det är mörkt ute ;)

    Söta voffar men vad gör jag för grimas. Du kunde väl tagit bilden med dig och när du ler så fint :)

    SvaraRadera