lördag 4 oktober 2008

Den här veckan...

vet jag inte vart den har tagit vägen och jag vet inte vad jag har gjort... Jag har vart helt ur fokus och funktion; handlingsförlamad och rastlös på samma gång. Men! Tränat har vi gjort, men om jag kommer ihåg vad är en annan sak. =P Vi jobbar vidare med Stå, Snabba Lägganden och Inlämningar. Dixie har gjort klockrena Fotpositioner utan hjälp av en vägg den här veckan och jag har börjat lära henne Benslalom. Såna tricks är så himla bra att ha som ess i rockärmen på promenader. Visst "kör" jag Stå osv på promenaderna också, men tricks så som Benslalom är och förblir väldigt harmlösa och enkla och man kan göra dem "i farten" och inte behöver man bry sig om små detaljer o dyl. Perfekt.
Iro har vart i vila i en och en halv vecka på grund av en stel tass, men han är bra nu och jag har sedan i måndags börjat ge honom Seraquin med glukosamin, gurkmeja m,m. Han har haft lite strul med sträckningar det senaste året och han är juh trots allt nästan sju och ett halvt år nu så ett sånt fodertillskott kan nog vara bra.

I onsdags var jag och Dixie iväg på en riktig hundpromenad med Jeanette och Pluto/Hobbe samt Julia, Isak och lilla Viska. Kommar alltid att ha ett extra gött öga till lilla Viskisen, Julia! =) Tack för en trevlig promenad! Hoppas det inte dröjer för länge tills nästa hundnördssammankomst! =D

Näe, dags att gå ut en sväng!

Hej svejs...

Så här tragiska kan man se ut när man går hem från jobbet i regn...=) Dixie ser heeeelt förskrämd ut. Hehe

1 kommentar:

  1. tack själv för trevlig promenix och trevligt sällskap!! Ja det hoppas jag också att det blir oftare!!

    SvaraRadera