torsdag 9 oktober 2008

Uuhjamäjja...


Hade jag skrivit det här inlägget i tisdags kväll hade troligtvis rubriken varit "FAN, FAN, FAN!!!" men jag nöjer mig med "uuhjamäjja". Som jag tidigare skrivit har juh Iro precis vart i vila eftersom jag tyckte han kändes stel i en framtass. Jag har just börjat ha honom lös igen och i tisdags kväll tog jag en sväng i skogen med bara Iro. Han travade och sprang som vanligt, men så visslade jag in honom och så kommer han in jättehalt på ANDRA framtassen! Troligtvis trampade han fel i ett litet hål. Aj, aj aj. Han haltade riktigt illa hela kvällen och igår, men så igår kväll när vi gick ut så haltar han helt plötsligt inte alls. Idag har han inte visat något, möjligtvis lite, lite, lite när han legat inne en stund. Väldigt skumt. Han har haft såna här små stukningar tidigare i år men eftersom han alltid blivit så fort bra så är det inget jag gått iväg med utan bara låtit honom vila x antal veckor. MEN, nu får jag nog ringa och konsultera veterinären. Han kanske har en liten inflammation som inte märks av men som gör honom mer lättstukad och skulle behöva en kur antibiotika.

I morse vaknade jag av en rivande hals och när jag kom till jobbet började jag frossa efter ett par timmar så vi gick hem tidigare idag och sov tre timmar. Usch, jag har ingen lust att bli sjuk. Idag har vi inte gjort så mycket. Tränat lite inlämningar, Iro har kört lite Fot och så var jag och Dixie ut en sväng på fältet inte långt hemifrån så hon fick rasa av sig. Hade med mig kameran och tog lite kort. Satte mig på huk och kallade in henne för att få till ett häftigt kort i farten men hon var lite för snabb och gjorde sitt berömda hopp på mig som hon alltid gör när hon kommer. Fast jag stod juh fortfarande på huk så hon lyckades med bedriften att slå kameran ur händerna på mig och rätt på min näsa. Jäklar vad ont det gjorde!!! =S Spelat fotboll på gräsmattan har vi också gjort i eftermiddag! =) Nu ikväll när vi skulle gå ut på kvällskissen lyckades jag inte hitta Iros halsband och koppel. Jag genomsökte hela lägenheten, trägårdens synades med ficklampa men nej, inget halsband eller koppel. Gick ner i källaren, "man vet juh aldrig" tänkte jag, och mycket riktigt; där låg det. Hahaha. Lite flummig, trött och småsjuk idag kanske?! =P

Nej, horisontalt läge i sängen framför tvn är det som gäller nu.
Sätter in ett par kort jag tog på Snyggosarna idag...hehe. =P




3 kommentarer:

  1. Usch, stackare! Hoppas att du slipper bli dundersjuk.. Jag har varit sjuk i snart 2 månader.. Känns ju lagom skoj :( Om jag är igång en hel dag (som en vanlig dag) har jag garanterat feber en eller två dagar efteråt..

    Fina kort på vovvarna :D

    SvaraRadera
  2. Usch stackars både Iro och dig hoppas ni mår bättre snart båda två!! Vi får höras snart.
    kram

    SvaraRadera
  3. Hallå?? När ska du uppdatera. Jag ahr ju inget nytt att läsa nu när jag är hemma och är sjuk i alla fall idag också :)

    kramiz

    SvaraRadera