fredag 24 oktober 2008

Ja, då var det dags igen...

för bloggtorka...=P Sitter här framför datorn. Lyssnar på lite ny musik; Vampire Weekend. Himla bra band. Ett hett tips! Låten Oxford Comma är verkligen guld! Hela skivan är guld. Hundarna har redan tagit kvällen...det blir väl så när man har tidiga rutiner på morgonen. =) Men, men, det blir väl en liten kissrunda sen. Inget på tvn är det heller...suck. Det kanske är lika bra att gå och lägga sig. =P Fast då vaknar jag väl vid sex imöra bitti. Hehe. Inte bra på en lördag. ;)
Idag har vi inte gjort mycket vettigt. Jag gjorde ett varsitt godissök med hundarna förut idag, och på promenaden nu ikväll körde jag lite Fot med Dixie Lix och hoppade och skuttade på lite stenfundament och sånt vi "trillade över" under promenaden. Iro har inte riktigt vart på humör idag. Han har såna dagar ibland. Hehe. Nu ikväll när vi skulle gå en sväng ville han inte hänga på; jag och Dixie stod och väntade i hallen men ingen Iro kom.....så vi gick utan honom. Haha. Lata hund! Står man i hallen och ropar fullt påklädd och med brun liten hund i koppel plus ett tomt koppel och ingen stor gul hund kommer så får stor gul hund faktiskt skylla sig själv. =P Fast jag tror inte Iro såg det riktigt så... "Ahh, vad gött", tänkte han nog. ;)

Vi har nog inte tränat riktigt lika mycket den här veckan, men hundarna har verkligen inte gått sysslolösa för det. Vi gör en massa andra trix och fix. =) Jag tror inte det är jättebra att träna när man inte känner någon inspiration; de träningspassen blir ändå aldrig riktigt, riktigt bra. Näe, då kan man ha sköj med aktivitetsövningar istället.

Näe, man kanske skulle ge tvn en chans ändå....

Dixie tog detta med att bli sju månader på största allvar och la till med lite gråa hår! Eller var det ingen australian kelpie utan en australian cattle dog jag fick hem?! Näe då , men tar man en rajd under buskarna där hyresvärden lagt ut kalk blir resultatet ovanstående.....hehe

4 kommentarer:

  1. Ja, jag undrade just vad hon gjort på näsan. Tänkte att ni indian och cowboy hemma eller nåt? Vad vet jag vad ni sysslar där på Romstad ;) Hi,hi...

    SvaraRadera
  2. lekte Skulle det ju stå. Usch vad jag slarvar med tangenterna...

    SvaraRadera
  3. Hehe...ja dessa hundar, fulla med upptåg. Gibson passade på här om dagen när jag bakade att slänga sig upp på bänken och äta vetemjöl så att det yrde och han nös men åt ändå så jag ser likheterna. Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Hahah så söt hon är din lilla tjej!
    Kul att läsa, det är full fart på alla zathungesidor man besöker *S* man behöver inte känna sig ensam om att ha ett härligt busfrö!
    Kram från oss

    SvaraRadera