måndag 6 oktober 2008

En helt vanlig dag...

Vaknar 5.30. Går upp 6.00. Alldeles för sent, men jag orkade mig inte upp. =) Duschar, fixar frukost, äter frukost, klär mig osv. Tar med mig hundarna och går till jobbet. Lämnar jobbet fyra timmar senare och går ner till torget för att ta bussen hem. Busar med en boll på trädgården; det är mycket bus som " ska ut" när man haft det stillsamt och tråkigt på jobbet. =P Käkar lunch. Softar lite framför datorn med kaffe och en mazarin. Tränar lite Stå med Dixie. Iro var inte riktigt på hugget idag så han fick bara några steg Fot och några Snabba Lägganden. Sover en stund. Dammsugar lägenheten. Tränar lite mer Stå. Går en promenad med Dixie. Tränar lite Benslalom, Fot och annat. Hem och byter hund och går en sväng med Iro. Halv sex käkar jag och hundarna får sin kvällsmat. Cyklar iväg och lägger ett spår till Dixie. Tyvärr vart det fort mörkt så liggtiden blev inte så lång. Dixie spårar klockrent med undantag för något ställe eftersom hon hade lite bråttom. Går en liten omväg hem så att hon får springa av sig lite. Hem igen. Diska. Prata i tellen. Fördriva lite tid. Ut med hundarna igen. Dixie somnar för kvällen. Sitter lite mer i tellen....och nu sitter jag här.


Från gårdagens kvällspromenad...

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om din dag, du borde haka på EFIT :P
    Appropå aussie - ujja! Det är verkligen en ras som ligger mig nära om hjärtat. Det är just mentalitetsbiten som gjorde att jag valde bort/sköt upp införskaffandet lite längre. Men nu när man varit och sett hur rena arbetslinjer ter sig så är jag än mer tänd på rasen!

    SvaraRadera