lördag 18 oktober 2008

Innan solen går upp...

Natten till onsdagen, runt kl. 03.00, vaknade jag av ett hulkande. Hulkandet var Dixies.... Tre gånger spydde hon och det var bara att masa sig upp och ta bort härligheten. Jag sov inte så bra efter det och hörde att inte Dixie riktigt kom till ro heller. Efter drygt en timme satte hon sig och pep så det var bara att masa sig och och den här gången ut....ut på trädgården där det visade sig att hon hade en riktig "ränndreta". Iro var inte sen att haka på ut på trädgården och nu var det hans tur att stå för hulkandet. De fick ett varsitt oxöra på tisdagen och det tålde inte Dixies mage riktigt. Iro han spydde för att han svalt sitt öra i något för stora bitar. =P Inte lätt att vara "glöpen" akita...Väl inne igen var det ingen idé att gå och lägga sig så vi var på jobbet redan 06.00 på onsdag. =D Hehe.

I övrigt har dagarna rullat på som vanligt med jobb, träning, skogspromenader osv. Idag har vi vart i skogen som vanligt. Iro fick inte hänga på eftersom det fortfarande är koppel som gäller för honom med tanke på tassen. Han var med mig till papperåtervinningen med kartong istället. =) Jag och Dixie har kört lite Inlämningar. Jag gjorde både långa och korta "skick" med kända och okända saker. Innan vi började träna hade jag lagt ut en sak i hallen när hon inte såg och den kom hon klockrent in med när jag skickade henne. Kul! Iro och jag har kört lite "Är du en katt!?" och "Toffla" och det gick finfint det med. =) Nu på eftermiddagen har pappa och farmor varit här på kaffe, men nu är det nog dags att gå ut en sväng snart innan det är dags att tänka på kvällsmat och senare godis och film. =P Jag har tänkt hinna med ett litet pass Stå och några Inlämningar ute på trädgården också...

Tog lite kort på hundarna när de busade i frosten i morse...

Iro In Action...

Himla häftigt kort faktiskt...kolla musklerna. Är det en kelpie? Eller är det en greyhound med skum färg? =P


"Nu tar jag Dig!!!"


Sötnosar! Här ser man faktiskt Algot i Dixie....;)

3 kommentarer:

  1. ja, äntligen ;) J hon såg ut att va vältränad din lilla dam. Tänk om det kunde gälla en annan med :)

    Ja vi får höras...

    SvaraRadera
  2. hahaha, vad är det för varulvshund du får på kortet?? Den riktiga skepnaden kanske:P hihi

    SvaraRadera
  3. Usch, inge kul med hundkräk, oj, det lät fel, när hundarna kräks mena jag.

    Vad gör du på måndag den 27:e? Lite hundträning?
    Kram kram!

    SvaraRadera