torsdag 30 oktober 2008

Jag önskar det inte ens min VÄRSTA fiende (om jag hade haft någon, hehe)...

Egentligen borde jag ha varit på jobbet nu....Igår eftermiddag hjälpte jag äldsta brorsan med barnen när han skulle iväg till besiktningen med bilen. När han väl kommit tillbaka tränade jag lite med hundarna och så kände jag hur jag vart lite illamående. "Äsch, det går väl över om jag kommer ut", tänkte jag och klädde på mig för att ta en sväng i skogen med Dixie. MEN jag fick precis på mig jackan när jag kände hur det körde runt i magen....sen var det heeeeeeelt kört! Jag tänker inte gå in på detaljer men jag satt PÅ TOA med en hink I KNÄT. Efter X antal timmar tog jag mig runt kvarteret med hundarna och så körde Dixie stora racet på trädgården, sen fick de mat och jag däckade i sängen. DETTA önskar jag inte min värsta fiende och DET är anledningen till att jag sitter hemma idag. Jag känner mig helt ok idag; har vart i skogen med hundarna, tränat osv, men jag håller mig nog ändå hemma PLUS att jag säkert är Sveriges största smitthärd just nu! =P Min diet består idag av smörgås med avslagen coca cola. Hehe

I förra veckan började jag fundera lite på om jag inte skulle byta foder till hundarna eftersom jag tycker att det jag har nu inte riktigt funkar. Båda tävlar i vem som kan klämma av de dödligaste fisarna(Iro har aldrig vart fisig i hela sitt liv) och Dixie är lite väl "mjuk i magen". Hur som helst, efter att ha funderat och funderat och noga övervägt beställde jag en säck Magnussons via http://www.foderbilen.se/ och den kom igår. Båda hundarna var jättenyfikna när jag kom in med kartongen och när jag öppnade säcken vart de helt tokiga, speciellt Iro. Han är heelt galen i fodret. =) Hoppas, hoppas, hoppas att detta funkar på båda!!!!! Jag gillar verkligen tanken bakom Magnussons fodertillverkning och att det är svenskt är ett STORT plus.

Dags att krypa ner i sängen en stund tror jag...hej svejs!



2 kommentarer:

  1. hej! krya på dig, så får du höra av dig när du är frisker igen.

    SvaraRadera
  2. Usch, låter inte roligt, krya på dig!

    SvaraRadera