söndag 25 mars 2012

Skåne

Om man inte vet vad man ska göra på en lördag kan man åka 100 mil ToR till Skåne för att kolla på en hästtransport. Det är vad vi gjorde igår, hehe. Efter snack med säljare och sett en massa bilder var vi nästan helt säkra på att vi skulle slå till men när vi väl kom dit var balkarna under så rostiga så det blev inget köp. Vi hade räknat med att få byta golvet, men kanske hela underredet? Nej tack. Vi ringde på ett annat som vi tänkte att vi kunde ha kikat på när vi åkte hem igen men det var sålt. Suck. Vi får se om det kommer ut ngt lockande på annons under veckan, hade jag haft pengar hade jag inte tvekat utan köpt mig mitt drömsläp; en Fautras.

Idag har det varit heeeelt underbart väder här, varmt och soligt, och vi har varit ute hela dagen. Dixie har solat och rullat runt på gräsmattan, jag har grejat med hagarna, K har rensat bort ris, Sverker har kollat så att jag gör rätt och Petri har haft "kollen" ner mot grusvägen. Hihi. Lunchkaffe med glass i en solstol och i senare i eftermiddags blev det en barbackatur med Sverkan. Sköna söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar