tisdag 13 mars 2012

Resumè

På fredagseftermiddagen roade jag mig med att hämta hö, sen var vi och handlade mat och väl hemma igen var det hästarna som gällde. I lördags hade jag lite födelsedagsfirande med familj och släkt och sen skulle hästarna hinnas med och söndagen spenderades i Mariestad då Elin drog igång årets tävlingssäsong i hoppning. Lite tid till bloggen med andra ord..... Elin fick till två jättebra rundor på 1 m och 1,10. Tyvärr (ja man får nog säga tyvärr, hehe ;) fick Elin ett infall i omhoppningen på 1m-klassen och skulle ta en snävare sväng än planerat vilket resulterade i en flygtur in i ett hinder. I 1,10-klassen fick hon ett ynka, onödigt pet på sista (!!!!!!) hindret men trots det var båda rundorna gôrbra. ;) Vilket sug man får efter att hoppa (och tävla) när man är med på tävling. ;) Om jag minns rätt hoppade Sverkans förra ägare bana på 1,20 med honom så hoppa kan han ju utan tvekan. Kanske skulle satsa på hoppningen ist för dressyr? ;) Hihi.

Snacka om att Dixie kan charma in sig. Vi var på Granngården och köpte foder igår och Dixie fick följa med in. Väl vid kassan stod D på två ben för att hålla koll på tjejen i kassan, som hund brukar man nämligen få godis på Granngården. hehe. Dixie tyckte inte det var nära nog utan satte sig vant på säckkärran med foder på, viftade på svansen och la huvudet på disken. haha, vem kan missa en sån tydlig hint? =D Väl hemma longerade jag faktiskt. Jag har ju ingen utebana eller ridhus inom räckhåll men efter att ha flyttat svärfars husvagn som stod på gårdsplan gick det att longera där. Sverker brallade rätt bra men skötte sig ändå. Man måste ju få bralla av sig lite ibland också. ;)


Jag hade en gång en fux....


Den här veckan hjälper jag grannen med utsläpp av hennes småtroll eftersom hon är bortrest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar