onsdag 7 mars 2012

Igår och idag

Elin och Sandra kom förbi på eftermiddagen igår och vi åt glass, kladdkaka och Singoalla. Gött. Elin och Sandra hade köpt ett jättefint våffeltäcke i present och det satt perfekt på Sverkan. Jag hade ett förut som jag var väldigt fötjust i, våffeltäcken är ju oslagbara svettäcken, men Sverker lyckades fastna i boxdörren med det så det blev strimlor. Planen var att rida när Elin och Sandra åkt hem men jag blev så illamående att jag hamnade i soffan. För mycket kakor? När det väl gick över var det bara att pallra sig ut, fixa stallet och ta in de fyrbenta. Väl inne igen hade K dukat jättefint, tänt ljus och gjort hemmagjorda hamburgare. Tur att illamåendet gick över, hehe. ;)


Vaknade idag med ont i magen och kände mig allmänt kass så jag orkade inte ta mig till jobbet. Tog ut hästarna, gick och la mig igen och vaknade runt tolv. Samlade alla mina krafter nu i eftermiddags och orkade iaf gå en långpromenad med Dixie och sedan rida. Jag hade egentligen inte tänkt göra något speciellt med Sverker idag men han fick ju stå igår och det märktes idag, han var så tvär, så tvär och sket i allt vad skänkel hette så det blev väldigt mycket skrittarbete idag. Han har väldigt lätt att flytta undan bogarna och bli loss där men att flytta undan skänkeln och flytta/korsa bak, ujujujuj, DET är jobbigt och jag har nog låtit honom fuska lite förut. Det tog ett tag att få honom dit jag ville, men till slut var vi nöjda och gick hem. ;) Imorgon ska vi repetera det vi gjorde idag. =)

Nya täcket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar