tisdag 1 december 2009

Första advent...redan!

Japp, nu var vi där igen, första advent har redan varit och idag är det första december. Nedräkningen till dopparedagen har börjat. Fast jag började iofs att räkna nedåt för några veckor sen..hehe. ;) Snart säger det svisch och så är det nyårsdagen, allt är över och man vill bara ha vår och sommar igen. Fast än så länge är det väldigt mysigt med mörkret, alla ljus och allt det röda överallt. =) Dixie är fortfarande inte riktigt sig själv och det går inte riktigt att träna som vanligt, därav de få uppisarna. Det är inte lika kul att blogga när man inte har ngt hundigt att avhandla. Tanken är juh trots allt att det ska vara en hundig blogg. =P Jag borde kanske tänka om och försöka hitta inspiration även när hunderiet tryter. Vi ligger lågt med lydnaden tills vidare, tränar tricks och har faktiskt börjat lite smått med slalom (agility) idag. Dixie var inte sen att nappa på det. ;)

Jag har naturligtvis hunnit med stallet sen sist. Jag klippte manen på henne förra veckan och är faktiskt ganska nöjd med resultatet trots min ringa erfarenhet av manklipperi. Hihi. Igår var vi uppe i ridhuset, det var hennes första gång i ridhus på flera år men hon skötte sig faktiskt bra. Vi jobbade lite med halter, serpentiner osv. Imorgon blir det en sväng i skogen och på torsdag blir det kanske en sväng i ridhuset igen...eller tömkörning. På fredag blir det iaf skogsdag med spår till hundarna. Det var alldeles för längesen nu.

Dags att slänga sig i sängen...om jag får plats vill säga, en stor gul fyrbening som ser väääääääääldigt inmyst ut har ockuperat den. ;) Hihi.

1 kommentar:

  1. Hallå alla min vänner!
    Visst är det mysigt med jul och alla stjärnor och alla ljus. Hoppas du får fina dagar i skog och ridhus. Massor av kramar från pappa Algot med flock

    SvaraRadera