tisdag 24 november 2009

regn, regn, regn

Idag är nog den första dagen på flera veckor som det inte har regnat....skönt! Jag är inte så påverkad av vädret men nu har tom jag börjat tröttna på att det regnar hela tiden. Hundarna hinner juh knappt torka förrän det är dags att gå ut igen, samma sak med skorna. =P

I fredags packade jag bilen, tog med mig hundarna och åkte ner till Göteborg. Första långfärden med Bruna faran och den gick som klockan. =) Jobbigt med mörker, regn och mycket möten (inte det ultimata att åka en fredag em.) men vi tog oss ner och jag körde bara lite fel när jag kom till Göteborg centrum. Helgen regnade tyvärr bort så ngn hundträning blev det inte, men jag blev iaf femhundra kr rikare efter att ha sålt min snowboard på Tradera till en i Göteborg. Sen vart jag visserligen tvåhundra kr fattigare igen efter att jag köpt ett regntäcke till hästen, men men. =P Hemfärden igår morse flöt på mycket bättre, jag tog en annan väg än 45:an och var framme en h tidigare. Gôtt! Direkt till jobbet, gå en sväng med hundarna och sen iväg till stallet efter jobbet. Det var ingen bra dag för hundarna igår, inte mycket tränat och långpromenaderna uteblev de med. Så blir det ibland. Tur att det inte är ofta. Idag har vi å andra sidan cyklat till jobbet, cyklat hem, tränat och grejat så idag har allt varit som vanligt. Unnade mig tom att sova lite middag idag, vilket var välbehövligt. =) Tro det eller ej, men jag tror faktiskt jag ska köra igång lite agility med Dixie. Det ingår inte riktigt i planen egentligen, men jag är allt lite sugen på att köra. Kanske inte för att satsa på klass tre, men ändå. Vi kan behöva det tror jag. =) Vi får se, ska klura lite till. ;)

Imorgon är det "löning". GÖÖÖÖTT! Väldigt efterlängtad....=P




Viggebus...

1 kommentar: