måndag 2 november 2009

Produktiv som tusan!

I lördags hade hundarna slappardag och vi var till mamma och käkade brakmiddag. Min yngre bror var där och även min äldre tillsammans med fru och barn. Trevligt värre och görgod mat. =) Igår blev det en ngt mer hundig dag, vi var ut i skogen på förmiddagen och på eftermiddagen vart det några rapportövningar. Vi körde en "Kristian är roligast i hela världen"-övning och sen gjorde vi en zick zack-övning över planen, dvs. jag och Kristian går isär och Dixie får springa emellan och varje gång hon är framme vid ngn av oss blir det lek, sen vänder vi och går ihop igen osv. Det var första gången vi gjorde övningen och det gick väl iaf hyfsat. Jag tror det kommer gå bättre i skogen...men men, då kommer hon iaf känna igen övningen och veta vad hon ska göra. =)

Idag har det regnat precis hela dagen, Dixie har varit helt otroligt trött, löptrött antar jag, så det har blivit lite tricks och fix inomhus. Jag har varit riktigt produktiv idag. Jag har sytt lite på ett par halsband och sen slängde jag ihop en deg till frallor. När den jäste har jag sytt ett par benreflexer till pållen. Det ni, snacka om produktiv, och massvis med pengar sparar jag! =P Peeeeeeerfekt. =P

Fick till några kort idag också...

Storsnusar´n...man kan inte vara snygg jämt! =P

2 kommentarer:

  1. Å så fin Snygg Dixie är. Och vad du är duktig. Mänga kramr från oss
    Zathungar

    SvaraRadera
  2. Jag saknar bilder på IRO!!

    SvaraRadera