torsdag 29 oktober 2009

Veckans hiss OCH diss.

Idag har jag gjort affärer i ett gathörn...men inte på en mörk och skum bakgata utan mitt framför entrén till Nöjesfabriken. Hehe. Helt ärliga affärer dock OCH dessutom ett riktigt klipp!!! Jag svarade på en annons på en dressyrsadel för några veckor sen och eftersom likvärdiga sadlar i andra annonser kostat minst 3000 kr och denna gick på 2700 kr så kunde jag inte låta bli att slå till. Jag lyckades dessutom pruta ner den ett par hundra. Helt klart veckans HISS. =P Veckans(och månadens?) diss är att jag nu är fattig och troligtvis får leva på barkbröd och vatten resten av november...som dessutom inte har börjat än. =P Hehe. Men men, det är det värt.

Dixies tå är bra och dessutom har hon äntligen börjat löpa, inte en dag för tidigt, snarare en månad för sent enligt mig. Löp eller inte, idag har vi äntligen fått till en pass lydnad. =) Hon är så himla duktig, känns skitbra och debuten är inte långt undan. Inte om man ser till momenten iaf, men vi behöver köra mer ute på klubben innan det är dags för debut. Dessutom blir hon juh så låg efter löp så debut på ngn utomhustävling lär vi inte hinna med så vi får se hur jag gör, har egentligen sagt till mig själv att vi inte ska debutera inne men, men...vi får se, kanske revideras den planen. =P

Hej hopp.......!

1 kommentar:

  1. Zathungarna!!!
    Försog väl att löpet var på G. Krama lill skruttan nu från oss och jag tycker du gjorde rätt som köpte sadeln! Mat kan man snåla hos mamma eller hur??? Krameli kram från oss

    SvaraRadera