måndag 12 oktober 2009

Skogshelg...

I fredags vaknade jag 04.15 av ett högljutt smaskande, vilket brukar betyda att liten brun är spyfärdig. Tog ut henne i köket eftersom jag inte vill ha spya på mitt gamla trägolv i sovrummet. Dixie spyr och jag går och tänder ljuset....för att inse att jag varit ungefär en centimeter från att sätta foten i en GIGANTISK diarréhög. Även den Dixies... Bajs som sipprar upp mellan tårna hade juh varit en perfekt start på en fredag. NOT. =P Hon åt ngt olämpligt dagen innan när vi va i skogen så det var väl det som spökade men det var som tur var snabbt övergående. Jag är dock lite förbryllad över att hon inte väckte mig.

I helgen har vi varit i Göteborg och skogsarbete, pizzabakande och godissvullande är väl vad vi sysselsatt oss med. I lördags drog vi iväg och jag la två spår till Dixie. När vi kom tillbaka två h senare ser jag hur någon går inne i skogen mitt i spåret, ja, det såg faktiskt ut som hon följde mina snitslar. "Shit" tänkte jag, "vad gör jag nu"? Så mycket har inte Dixie spårat så jag var inte säker på att hon skulle fixa det. Tog det andra spåret först och det gick görbra, alla grejer in och inte ens den lilla bäcken mitt i spåret var några problem. "Äsch", tänkte jag och släppte henne på det andra spåret också. Förutom en vinkel där hon hade lite problem så gick även det spåret bra och alla saker med in. =D Vi körde några skick också men hon drev iväg lite åt ett håll vid Kristians station, förmodligen ngt som luktade gött, så igår när vi va ut igen gjorde vi bara skick till Kristian för att befästa att han faktiskt är asskoj att vara hos, ngt som jag trodde hon redan förstått, men tydligen inte. Ett spår vart det igår också, och med risk för viss upprepning, hehe, så gick det görbra även igår. =P En lyckad helg helt enkelt! =D

Tror jag ska krypa ner i badkaret nu...

1 kommentar:

  1. Zathungarna!!!
    Kul att hon fått sådan fart och tycker det är kul med spåret. Kram på dig och hoppas nu att magsjukan gått över. Snart ses vi ju eller????

    SvaraRadera