måndag 26 oktober 2009

Tidaholm...

I lördags morse lämnade jag Iro hos pappa och sen styrde jag och Dixie kosan mot Tidaholm och Elin. =) Det var min första långresa själv i bilen, men det gick bra, om man räknar bort det faktum att jag bla körde ett par mil fel när jag kom till Skövde. Eniros vägbeskrivningar är säkert jättebra, men kanske liiiite väl detaljrika. Det måste juh vara mycket lättare att beskriva hur man åker till en stad/ort genom att ange vägnummer och likn. istället för att räkna med att man sitter och pluggar in namnen på rondeller och skriva vägbeskrivningar efter det. =S Helgen har varit bra, vi har egentligen inte gjort mycket, men mycket hästprat har det blivit. Hihi. Vi hann även med att träffa Ewa-maria (Dixies uppfödare) men det var inte mer än kanske fem min så det får bli en annan gång. Det vore skoj att få till ett träningstillfälle ihop. =)

Idag var det jobb som vanligt. När vi gick från jobbet tyckte jag Dixie haltade lite, kollade alla ben och tassar, men hittade inget och sen haltade hon inget mer. Nu när vi kom hem och har varit inne ett tag syntes det igen att hon haltade. Efter kläm, pill och "böjprov" är diagnosen mer eller mindre fastställd; hon har sträckt sig i en tå på vänster fram. "Fuck you"-tån för att vara exakt. Hehe. Skit också, vi skulle juh träna idag. Nu blir det koppel och vila i några dagar istället. Vi får hitta på ngt stillsamt inne...

Hej svejs...

1 kommentar:

  1. Zathungarna!!!
    Min hjärte vän. Vi kan träna när du vill kom bara hit så ska det bli nu när du får bil och allt. Jag tror att om du tar tag i tån och drar lite försiktigt rakt ut så blir det bra sedan.
    krama på er gullungar!!!!

    SvaraRadera