måndag 5 oktober 2009

Höst...

ja, nu är äntligen hösten här...älskar verkligen hösten med sina fina färger utomhus och den kyliga, höga luften som man blir så pigg av. =) Alla årstider har visserligen sin charm men det är ändå ngt speciellt med höst.

I lördags var vi i Kristinehamn där konstmuseet hade höstsalong. Min äldsta bror är konstnär och hade med tre tavlor i år. Igår tog vi oss faktiskt ut i skogen, det vart en långpromenad och sen skickade vi Dixie ett par ggr. Det var juh längesen nu så det blev mest "springa" med mycket synretning. Idag var det juh jobb igen och väl hemma har vi mest grejat med lite smågrejer, lite tricks och ett godissök inomhus och sen drog jag till stallet. Tog en skrittrunda över stubbfälten bakom stallet och sen grusvägen tillbaka. Underbart väder och mysig häst...mmmm =)Viggan (Viggans First lady) som hästen heter har tidigare tränats i trav och nu är tanken att jag ska skola om henne till ridhäst. Hon är riden sen innan men inte utbildad och dessutom inte igång nu så vi tar det lugnt och bygger upp muskler och samarbete... Ska försöka komma ihåg att ta med kameran och ta lite bilder på underverket. =P

Jag tror jag ska ta en paus i lydnadsträningen. Jag är så trött på lydnaden så jag vet inte vad...egentligen har jag en massa jag kan träna på, börja så smått med nya moment osv, men nej, jag har verkligen ingen lust. Jag ska nog försöka fokusera på skojiga tricks och skogsarbete ett tag framöver, då kommer nog suget efter lydaden tillbaka. Jag har fått lov att köra farmors bil så så fort Bruna Faran är försäkrad, "påställd" och bes. ska det ut och spåras... =) Jag måste verkligen ta tag i Uppletandet också. =P

Dags att hoppa i duschen...hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Zathungarna.
    tack för att du unnar mig Thailand, du är en pärla. Om man blir less att köra lydnad så är det bara skogen som gäller det gör även jag. Kör så det ryker och ha så kul nu med häst, bil och din stjärna Dixie. Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Japp jag är hemma. Ska dömma i Mullsjö den 24 och tävla i Tidaholm den 25.
    Vi får försöka få till det för träffas ska vi eller hur?

    SvaraRadera