tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan...

Japp, det var idag jag skulle jobba, fixa de sista julklapparna, rulla köttbullar tillsammans med farmor och städa här hemma. Detta ändrades sedan till dan då jag skulle jobba undan så jag slapp gå till jobbet imorgon...att det istället blev dagen då jag gick till jobbet och sedan fick gå hem tidigare för att däcka i sängen med frossa, snuva, hosta och tio lager med kläder på mig hade jag inte riktigt räknat med. Ohhhhh, jäss, jag har blivit dyngförkyld. Två dagar innan julafton! Jag har inte tid med det här. Kände mig skum i redan i helgen och var rätt dålig igår och att stå och tjöta med hovslagaren i två timmar i ett svinkallt stall gjorde säkert inte det hela bättre...men vad gör man, det kunde inte vänta och nu har Viggebus iaf fått sig riktiga skor med brodd och snösulor. Eller fyrhjulsdrift som hovslagaren så vitsigt kallade det. Haha, snacka om hovslagarhumor. =P

Jag borde kanske ligga i sängen, men hur kul är det i längden. Ska försöka samla krafterna till att lägga i en tvätt, diska och träna lite med Dixie. Elaka matte som inte underhåller sin hund. =P Iro ligger i sängen och snarkar. Han gråter knappast över bristen på träning idag. ;) Tänk, när han var yngre låg han aldrig i sängen, men nu på äldre dar så...nu liggar han tom i sängen på natten ibland. Lite trångt blir det men minst lika mysigt är det så han får ligga kvar. =)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar