lördag 19 december 2009

Veckan som gått...

Förra fredagen var jag ute och käkade med jobbet, oxfilé med klyftpotatis och gorgonzolasås vart det. Gött. Ännu godare blir det juh när man blir bjuden också. Hehe. Upp tidigt på lördagen och for ner till Göteborg. Kristian hämtade mig på stationen och så åkte vi ut till Börjes i Kungsbacka. För er som inte vet är Börjes ett hästvaruhus som har rätt billiga grejer. Shoppade lite smått och gott och sen drog vi hem, jag somnade i sängen och vaknade lagom till att pannkakorna var klara. Hihi. På söndagen åkte vi ut för att lägga spår. Jag skulle lägga två appellspår, men eftersom vi skulle hinna ta dem innan mörkret blev det bara två korta spår med en massa saker i. När jag skulle ta första spåret var det någon som flyttat första apporten, andra och tredje apporten var borta. Suck, vilket fiasko. Andra spåret var som tur var orört och Dixie skötte sig galant.

I tisdags skulle jag och Elin ta kort och fixa till årets julkort, men jag fick lunch på jobbet, kom därför hem senare än planerat så vi hann knappt ta några kort innan det blev mörkt. I torsdags gjorde vi ett nytt försök och med en för tidig Hanna (hehe) snö, sol och kyla hade vi bra mycket bättre förutsättningar än i tisdags. Resultatet får ni dock vänta med! =P

Idag har vi firat lilla julafton med kusiner (vi blir alldeles för många om vi firar tillsammans på julafton så vi har delat upp det) och nu sitter man här med en mage som står i minst fyra hörn. Hundarna fick tyvärr stanna hemma eftersom mamma och moster är allergiska, men men, de är ju med på julafton iaf. =)

Dags att bege sig ut i köket, Kristian ville ha hjälp med julklappsinslagning.



Viggan gjorde sig helt klart bättre på bild än mig i torsdags. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar