torsdag 10 december 2009

Back In The Game

Jag chockerar och bloggar två ggr den här veckan....;) Jobbade till tre idag och innan det bar av till stallet tränade jag hundarna på parkeringen på jobbet. Körde igenom Dixie i Fot och hon var klockren. Så skönt! She's back in the game, min lilla råtta! Lite löpskum är hon kanske fortfarande, men det syns inte längre i träningen på samma sätt. Jobbade en del med att hålla fast föremål; hon fumlar gärna i munnen med saker hon hämtat osv, ngt som helt beror på mig eftersom jag jobbat kanske liiiiite för mycket med motivation när det kommer till inlämning av föremål, upplet o dyl och inte varit så noga med tugg. Lite tricks vart det också och lite godissök. =) Skönt att kunna åka till stallet och veta att hundarna redan fått sitt. Visst, de var med i stallet också, men det är inte mycket till hjärnaktivitet det inte. =P Nu ligger de iaf och grisar i sängen båda två.... Väl i stallet fixade jag med "stalltjänsten" först, dvs, mockningen, fixa kvällsmat, morgonpåsar, byta vatten osv. Tog in Viggan för att rida ut en sväng och vad ser jag när jag kommer in? Jo, hästkraken har trampat av sig en sko. Hon är banne mig rena houdini när det gäller att få av sig skor! Jag tror det är fjärde eller femte ggn sen i september som hon gör så. Suck och stön! Ingen ridning idag och imorgon är det jag som får gå på skojakt i hagen. =P

Diskberget kallar!!!

1 kommentar:

  1. Ja, så är det ;Har man inte jobb så skaffar man sig, eller? Kul att ni är på banan igen. krameli kram från pappa Algot med flock

    SvaraRadera