måndag 7 december 2009

Veckoblogg...ohh jäss. =)

Dagarna går och går och går, och näääästan varje dag så regnar det. Tänk vad mycket lättare det skulle vara att skriva om man kom ihåg vad man har gjort sen sist. =P Men men, jag har väl bara mig själv att skylla eftersom jag bloggar så sällan. ;) I helgen har det blivit lite julklappshandling, lite hundträning, en massa nachosätande och en hel del tid i stallet. Jag fick med mig tacokryddad köttfärs från jobbet förra veckan, därav överkonsumtionen av nachos i helgen. Hehe.

Dixie har lärt sig att backa och kan snart stegra som en häst. Iro kan snart buga. =)

Jag utforskade nya ridvägar igår och jag är så himla nöjd med Viggebus. Första veckan hos Elin vart hon rätt rädd för ett traktor som vi mötte och igår när vi mötte en uppe vid ridhuset brydde hon sig inte nämnvärt. Inte heller de konstiga presenningarna vi gick förbi var så läskiga. Bara lite, men hon höll sig i skinnet. =) Jobbade på bra gjorde hon också; halter, övergångar från trav till skritt och lite arbete på böjt spår vart det och hon kändes riktigt bra. En helt annan, mycket mer sansad trav hade hon också... Duktig pålle! Samma sak idag också, klampade rakt genom vattenpölar utan problem och jobbade i övrigt lika bra idag som igår. Göttigt! Jag hade hundarna med i stallet idag och jag vet iaf en som kommer bajsa spån imorgon...och det är faktiskt inte Dixie. Hehe. Tänk att sand, jord och spån kan vara så JÄ*LA gött om man är japan. =P

Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Ja du vet ju att dom är lite konstiga i maten dessa japaner(ler). Kul att hästen är duktig och att hundarna mår bra. Sköt om er nu och kör så det ryker. Pappa Algot slänger en kram till sin lilla tjej.

    SvaraRadera