måndag 30 mars 2009

Shopaholic? =P

Idag började jag dagen med att spendera 2200 kr...på hundfoder! =D Jag har juh kört med Magnussons ett tag nu, jag tycker det funkar bra och nu ska jag börja handla direkt från fabriken. Någon skillnad i pris blir det dock inte om man inte handlar mer än 75 kg...vilket jag alltså gjort. Hehe. Så...senare i veckan kommer en lastbil och lämnar av, vad jag antar är, en pall med hundfoder. Vart i mina ett rum och kök jag ska förvara dessa säckar vet jag inte, men det är ett senare problem. =P På fem säckar sparar jag hela 500 kr, det blir en hel del i längden!

Idag var det första dagen på jobbet på en vecka och ibland undrar jag hur trött jag egentligen är på mitt jobb. Jag trivs juh bra med mitt jobb, med mina arbetskompisar, tiderna är bra, jag får ha med hundarna osv osv osv, men varför blir jag så oinspirerad så fort jag kommer dit? När jag väl kommer hem är all lust att gör något som bortblåst och jag hamnar bara framför datorn. Kanske beror det på att det just nu inte syns att man varit på jobbet när man väl går hem; mycket folk i huset, vissa som bokar lokaler som inte vet (!?) hur det bör se ut när man går därifrån, trots tidigare tillsägelser. Hur tänker man förresten när man grillar korv inomhus i närheten av brandlarm? Behöver jag tillägga att det är människor som är MER ÄN vuxna som gör så här? Ojojoj. Trots oinspiration har jag varit rätt effektiv idag; tvättat en massa, damsugat och annat husligt. Dixie har fått ett pass med apporten inne och ett pass ute med Fot (bra idag igen, hihi.) Ställande, "Kram" och Inlämningar. Iro fick sitt han också; "Är du en katt?" och Fot. Varsitt godissök inne har de fått också. =)

Dags att slänga i nästa tvätt!

Cool i sitt nya fräsiga halsband! =D

2 kommentarer:

  1. ja men snart är du ju en ny utbildning klar. Så här års känns väl alla jobba lite töliga!!! Sötisen då med nitar o allt.

    SvaraRadera
  2. Ja, snart är du en ren o skär shopoholic! ;) Fast äta bör man annars dör man, så det är nog lugnt ändå! :P

    SvaraRadera