lördag 28 mars 2009

Jag vet...

jag skrev att det var tätare mellan inläggen som gällde framöver och så dröjer det flera veckor innan jag uppdaterar. Jag kan dock ursäkta mig med att jag vart på skolan hela veckan och efter en hel dag i skolan så är det fokus på hundarna som gäller. Inte prioriterar jag uppdatering av bloggen då. =P Har tränat en del i veckan; i onsdags kväll körde vi ett pass som var så där jävla bra så man nästan blir gråtfärdig. =P De flesta passen har faktiskt haft det där lilla extra den här veckan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det känns som om vi blivit ett ÄNNU bättre team. Kanske har vi båda klurat ut hur den andre funkar lite, lite bättre....=) Fotet har blivit mycket bättre bara på den här veckan. Hon har haft lite svårt att hålla position; "flyter ut" efter några steg, men nu håller hon bra position och bra fokus. =D 

Jag åkte hem från skolan i tordags och igår eftermiddag var pappa och hämtade Iro, skjutsade mig och Dixie till stationen och så bar det av till Göteborg där vi är nu...tills imôra. På förmiddagen idag har vi vart i skogen, sen vart det en tur till köpcentrat. Dixie var med och det blev både tuggis och en nytt halsband. Gult med nitar...gôrfräsigt. =P  Efter skogen, shoppning =P och ett pass med apporten och Inlämningar var lilldixen rätt trött så vi tvåbenta tog en sväng till Universeum och kikade. Nu i eftermiddag var vi i skogen och sen vart det ett pass på en parkering i närheten. Fotet var klockrent även idag. Trevligt sällskap på promenaden och dessutom hjälp med att köra lite budföring. Finfint!  Dixie fattade inte riktigt vad jag ville först utan gick och letade efter något hon trodde jag skickat henne efter, men sen trillade poletten ner och hon gjorde några bra skick. Skojigt! Jag har funderat en del på detta med rapport och det skulle nog kunna vara något för mig och D...verkar himla kul! 

Dags för kvällsmat... Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Zathungarna;
    Å vilken rolig läsning, men att du är duktig med din lilla höna tvivlar jag inte en sekund på. Stora och många kramar från pappa Algot med flock

    SvaraRadera