måndag 9 mars 2009

Kalas, kalas, kalas...

En väldigt bra sammanfattning av vad jag gör nuförtiden; jag går på kalas och andra skojsigheter.. =) Inom loppet av en vecka har hela familjen, så när som på äldsta brorsan, fyllt år. Först mellanbror, sen mamma två dagar senare, i torsdags var det pappas tur och i fredags blev jag själv hela 24 år gammal. =P Att mellanbror och pappa fyllde 30 respektive 60 i år är naturligtvis inget som gör festligheterna färre. Hehe. Brorsans 30-årsdag firade vi tre gånger och pappa iaf två gånger... Min egen födelsedag firades med frukost på sängen och present ;), smörgåstårta och blommor på jobbet och sen middag och bio på stan på kvällen. Bästa födelsedagen på några år! =D I lördags bar det först av på dop innan det var dags för pappas 60-årsfest. Dopet hölls i Domkyrkan...inte ofta man är där. Inte ofta jag är i kyrkan överhuvudtaget. Det var en fin ceremoni men när jag satt där, och framförallt iakttog prästen, så kom jag underfund med att om jag någon gång gifter mig som kommer det nog vara borgerligt. Att gifta kristet....inför Gud? Näe...

Iro har gått in i sin årliga gôbbgrinighetsperiod....samma sak varje år vid den här tiden. Då är allt tråkigt om man heter Iro. ;) Han vill inte med på promenaderna, slöar på promenaderna och verkligen visar att han aaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig nååååååååååååågonsin har haft så tråkigt i HELA SITT LIV. Hehe. Igår kväll låg han kvar i sängen när jag och Dixie skulle gå ut och jag fick banka på fönstret för att han skulle masa sig ur sängen och följa med. Han kan verkligen föstöra en hel promenad med sin tråkiga attityd. Kanske beror det på vädret? Slask hör juh den här tiden till och slask är juh äckligt. =P Den här veckan ska han få ta en liten paus och ha riktigt tråkigt. ;) Jag uppskattar verkligen Dixies attityd till livet även om det säkert kommer ta ett halvår till innan jag helt vant min vid hennes socialitet mot människor. Haha. Igår fick Dixie två pass med apporten. Jag har gått lite fort fram med den de senaste veckorna och hon upplevde mig som väldigt krävande så nu måste jag backa lite igen. Vi var även iväg till parkeringen och körde ett pass Fot, Ställande under gång och lite annat. Ett tiotal meter bort hade några av områdets hundägare hundträff men Dixie klarade störningen galant. =) Idag har vi jobbat vidare med apporten och så har jag börjat lära in ett nytt trick; Kram. Hon ska hoppa rakt upp mot min bröstkorg och så ska jag ta emot henne. =) För flera år sen såg jag en hund på en agilitytävling som kunde det och det ser så himla häftigt ut. Jag har haft en liten dröm att någon gång ha en hund som kan det ända sedan dess...att lära Iro det har inte direkt varit aktuellt. =P

Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Hallå!!
    Nu vill Kennelmamma ha ett kort rakframifrån på lilla fröken för nu fyller dom snart ett år och då ska dom pryda min hemsida igen. Och GRATTIS lilla Gumman på din dag också.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Stort grattis igen!! Tack för senast. Skoj med kalas men kanske inte alla på en gång ;) Fast då är de i och för sig avklarade!!! Hur ska någonsin lyckas lura med dig till ridhuset?? :)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på ett års dagen önskar pappa Algot och Mamma Dot.com med flock!!!

    SvaraRadera