onsdag 4 juni 2008

Tolv veckor...

Ja, igår blev Dixie tolv veckor, tänk att tiden kan gå så fort. Den här sommaren har jag en känsla av att den kommer att gå väääldigt fort. Snart går jag på semester och väl tillbaka på jobbet kommer "den lilla bruna" (som farmor kallar henne) att vara nästan halvåret. Ojoj!
I måndags kväll var vi iväg och badade; jättegött tycker Iro. Inte för att han är någon storsimmare, han vadar bara runt i vattnet, njuter av svalkan och snappar efter en och annan bubbla, men så är han juh en riktig livsnjutare också. =) Dixie å andra sidan upplever detta med bad som en smärre "nära-döden"upplevelse. Jag har nog aldrig sett en så tragisk liten varelse i vatten... Men men, vi får åka och bada mycket i sommar så släpper det nog efter ett tag. Igår kväll traskade jag och Dixie ner till Lillskogen som ligger i slutet på vår gata, fast skog och skog, snarare regnskog; väldigt lummig med enbart lövträd, buskar och en massa annat grönt....växter med gigantiska blad. Vansinnigt mycket mygg!!!!!! Vi stötte på ett rådjur, men Dixie uppfattade det inte ens, och på slutet av promenaden gjorde jag några enkla uppletande med stooor synretning. Hon börjar hajja detta nu, skitsköj!!! Dixie deckade mer eller mindre när vi kom hem så jag och Iro smög iväg och hämtade min cykel som stod nere på stan, och lilldix sov fortfarande när vi var tillbaka. =) Hon har verkligen börjat hitta sin av-och påknapp och det är himla skönt.

Nej, nu ska jag bege mig ut i trädgården; tänkte passa på att klippa gräset nu när Dixie sover. Sätter in ett par bilder från i måndags, kortet på Iro är dock från ett annat badtillfälle. =)
Hej hej!

2 kommentarer:

  1. Provar att skriva igen då. Hoppas allt är bra och pussa på odjuren från oss Pappa Algot pussar extra på sin fina tös!

    SvaraRadera