lördag 7 juni 2008

Sprutor, rävar och annat sköj...



I torsdags kväll var vi iväg till veterinären för tolv veckors sprutan, och det gick bra. Hon anpassade sig väl, var social och märkte inte ens av sprutan. Efteråt kände veterinären lite på henne och bekräftade vad jag funderat på en del den senaste veckan....att hon har rätt långa ben just nu. Haha. "Vad stor, det var väl en tik". Veterinären kände tom. efter, hahaha. Ja, hon ser rätt lustig ut nu, det är verkligen dags kropp och huvud att växa ikapp sina ben!
Igår morse var vi och gick på ängarna alla tre. Jag fick syn på en räv inte allt för långt bort. Ingen av hundarna såg den, men eftersom vi skulle gå samma väg som den sprang så kände Iro av den. Lilla Dixie fattade inget, men det är kanske inte så konstigt när man är nere på hennes höjd; gräset på ängarna går upp till knäna på mig så vad ser hon egentligen? Troligtvis mest blommor och bös. =) Gjorde ett litet uppletande igen och hon jobbade bra. På vägen hem badade vi,vilket blev Dixies session två i badterapin =P Hon gör faktiskt framsteg.

Idag har vi inte gjort mycket vettigt. Vi kommer just från skogen så nu sover alla fyrbenta. Det tar hårt på dem i värmen, speciellt Iro som har sån päls. Han ligger mest på parkeringen under bilkärran hela dagarna...=)
Sätter in ett par kort jag tog idag.


3 kommentarer:

  1. hejsan svejsan!!

    nu har jag hittat er sida också :) Gu vad Dixie har växt!! De kan se rätt lustiga ut också under vissa perioder när vissa delar av kroppen växer mer än andra :)

    Ha det gött!!

    SvaraRadera
  2. Fast det tyckte jag inte hon gjorde, men det minns jag att Hobbe gjorde :)

    SvaraRadera
  3. har du skaffat blogg! va skoj!
    den är redan lagd bland favoriterna:)
    Såå söt, lilla Dixie!
    Hoppas vi kan ses nåt så småningom!
    Kram!

    SvaraRadera