söndag 29 juni 2008

Det var ett tag sen...

Ja, det var ett tag sen man hade tid och ro att sätta sig ner och blogga lite, trots att jag faktiskt har semester och har hela fem veckors ledighet kvar. Såå gött!

På midsommarafton var vi på min brors bröllop och hundarna var med så klart. Vem vill vara hundvakt åt en 4 månaders kelpie på midsommarafton? Inte många....hehe. Iro är lite knepig att lämna bort, han är lite för mycket enmanshund; följer inte med på promenader osv. Pappa kan dock passa honom ibland, men han var juh så klart med på bröllopet. Midsommardagen spenderades i Nykroppa där det åts god mat och en och annan öl slank också ner. =P Nu i veckan har vi vart ett par dagar hos en kompis utanför stan som har gård. Tjuren som är på sommarbesök hos kvigorna var det enda Dixie tycket var lite skum. Trodde faktiskt inte hon skulle se skillnad på häst och ko...haha. Iro tycker inget är konstigt; han har juh faktiskt gått på naturbruksgymnasium med mig han så vilket lantbruksdjur har han inte sett? =) På praktiken i trean vart han polare med ett par grisar som lullade runt på gården. =D Han är go min lille Iro Man.
Igår var jag och Dixie ute i skogen med J, Hobbe och Pluto, men jag hade tyvärr inte kameran med. Dixie tyckte den där Hobbe var himla sköj men han sprang ALLDELES för fort, lilla Dixie hann inte riktigt med. Hon vart så arg (och stressad) för att hon inte hann med; han sprang allt han hade, Dixie bakom i full karriär pipandes. =) Vänta bara du Hobbe, om ett par månader så!!! =P I veckan ska Dixie på träffa Leo Tervueren...det blir sköj det! Ska se till att ta kameran med.





Hobbe Border collie på aktivitetskursen jag och J hade i våras

Dixie i skogen förra veckan...

GODINGEN!






2 kommentarer:

  1. Tack för igår. Stackars Dixie inte lätt att hinna med Hobbe racer. Men snart så är hon stor tjej och hinner ikapp honom. Då du Hobbe... ;) JA jag glömde också kameran, typiskt, men det blir väl fler gånger hoppas jag :). Söta bilder.

    SvaraRadera
  2. hej min lilla tjej

    SvaraRadera